اجتماعیافغانستانگزارش ویژه

«تابوت» بزرگ‌راه سالنگ بر شانه‌های رانندگان

بیان‌نیوز

یافته‌های خبرگزاری بیان نشان می‌دهد که ۷۰ درصد بزرگ‌راه سالنگ به‌دلیل عدم توجه مقام‌های حکومت برحال و گذشته، از بین رفته است.

رانندگان موترهای لاری و بس‌های مسافربری می‌گویند که در چند سال گذشته، با وجود تخصیص بودجه اما هیچ‌گونه کار موثری در راستای بهبود بزرگ‌راه سالنگ صورت نگرفته است.

نجیب یکی از رانندگان بس‌های مسافربری به خبرنگار بیان می‌گوید که بزرگ‌راه سالنگ که در حالت عادی باید یک ساعت پیموده شود، اما حالا شش ساعت زمان می‌گیرد تا از این مسیر عبور نمود.

نجیب بیان می‌کند که بودجه‌ای که حکومت پیشین برای ترمیم بزرگ‌راه سالنگ تخصیص داده بود، توسط مقام‌های آن حکومت حیف‌ومیل شد و توجه جدی در این راستا صورت نگرفت.

به گفته‌ی این راننده، بخش‌های زیادی این مسیر طی دو سال اخیر تخریب شده است.

او همچنان از بی‌نظمی‌های بسیار رانندگان و عدم کنترل از سوی اداره‌ی مربوطه شکایت کرد و گفت که این باعث ازدحام ترافیک شده و نیز مسافران بیش از هر زمان دیگری، مورد اذیت قرار می‌گیرند.

در همین حال، شماری از مسافران بس‌ها می‌گویند،‌ در صورتی‌که مجبور نباشند، از مسیر سالنگ هرگز عبور نخواهند کرد.

آن‌ها براین باورند که این بزرگ‌راه سال‌هاست که در محراق بی‌توجهی قرار گرفته و هیچ‌گونه عمل‌کرد موثری برای بهبود آن و یا هم ترمیم کاری این مسیر انجام نشده است.

براساس یافته‌های خبرگزاری بیان، اداره‌ی مربوطه سالنگ‌ها به عوض این‌که مخروبه‌ها را با سمنت و یا جغل‌ریزی ترمیم کند، مملو از خاک کرده و این باعث بندش موترهای مسافربری و باربری شده است.

Related Articles

Back to top button