جهان

اولین سال‌گرد تهاجم نظامی مسکو بر اوکراین؛ زلنسکی: همه را شکست خواهیم داد

بیان‌نیوز

امروز جمعه(۲۴ فبروری) مصادف است با نخستین سال‌روز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین است. این جنگ تقریبا همه روزه سرخط خبرهای اکثر رسانه‌های جهان بوده و نیز معادلات جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

علاوه بر تغییر معادلات، طی یک سال اخیر، جنگ هسته‌ای نیز زمزمه شده است و این مساله، نگرانی‌های بین‌المللی را به همراه داشته است.

در اولین سال‌روز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، ناتو اعلام کرده که مصمم است تا کی‌یف را در برابر تهاجم نظامی روسیه حمایت تسلیحاتی کند.

به این مناسبت، ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین در یک سخنرانی خود قول داده است که در برابر روسیه پیروزی شده و همه را شکست خواهد داد.

به گفته‌ی رییس‌جمهوری اوکراین، رهبران جهان تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه و کشورهای متحد مسکو اعمال خواهند کرد.

او در یک پیام ویدیویی گفت:«ما قوی هستیم. ما برای هرچیز آماده هستیم. همه را شکست خواهیم داد.»

زلنسکی درست از پشت میز کاری‌اش سخنرانی می‌کرد و او یک سال گذشته را چنین توصیف نمود:«این‌گونه در 24 فبروری 2022 شروع شد. طولانی‌ترین روز زندگی ما. سخت‌ترین روز در تاریخ اخیر ما. ما صبح زود از خواب بیدار شدیم و از آن زمان دیگر نخوابیدیم.»

رییس‌جمهوری اوکراین، سال 2022 را سال مقاومت، شجاعت، درد و اتحاد نامید و و گفت که با دست‌آوردهای مهمی سر پا ایستاده است و هرگز شکست را نمی‌پذیرد و برای موفقیت در این جنگ از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

در همین حال، دیمیتری مدودف، رییس‌جمهوری پیشین روسیه و مهم‌ترین فرد شورای امنیت مسکو،‌ روز جمعه(۲۴ فبروری) وعده داد که کشورش برای اشغال بخش‌هایی از اوکراین پیروزی خواهد شد.

او در پیام تلگرامی خود افزوده است:«ما پیروز خواهیم شد و مشتاقیم که این پیروزی هرچه زودتر محقق شود. ما باید مرزهای تهدید علیه کشورمان را تا حد امکان دور کنیم، حتا اگر مرزهای لهستان باشند. دشمنان غربی می‌خواهند روسیه را تا هرچقدر می‌توانند ضعیف کنند و در ضعف نگاه دارند. آن‌ها مشتاق به ختم درگیری‌ها نیستند.»

دومین فرد شورای امنیت روسیه باورمند است که مذاکرات پس از پیروزی روسیه انجم می‌شود.«این مذاکرات دشوار و پرتنش خواهند بود. تصمیمات طرف اوکراینی در آن سوی اقیانوس‌ها توسط کسانی گرفته می‌شود که به کی‌یف تسلیحات و پول می‌فرستد و اقتصاد اوکراین و آن‌چه این کشور باقی مانده است، را سرپاه نگه می‌دارند.»

Related Articles

Back to top button