افغانستانامنیتامنیتیگزارش ویژه

هشدار حکومت سرپرست کابل به هیات پاکستانی:«ما را تهدید نکنید، ببنید چه بر سر امریکایی‌ها آمد»

بیان‌نیوز

شماری از رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که گفت‌وگوهای تلخی میان هیات امنیتی و نظامی پاکستان که اخیرا به کابل داشتند و مقام‌های ارشد حکومت سرپرست کابل صورت گرفته است.

هفته‌ی گذشته، یک هیات پاکستانی به ریاست خواجه آصف، وزیر دفاع این کشور به کابل آمد و در تشکیل این هیات ندیم‌احمد انجم، رییس سازمان استخبارات پاکستان(آی‌اس‌آی) حضور داشت.

نیوز۱۸ با انتشار گزارشی گفته است که گفت‌وگوهای تلخی میان هیات پاکستانی و مقام‌های ارشد حکومت سرپرست کابل صورت گرفته است.

در گزارش به‌طور مشخص آمده که سخنان تندی میان مولوی محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست و رییس سازمان استخبارات پاکستانی انجام شده است. در ادامه این گزارش آمده که مولوی محمدیعقوب مجاهد به انجم گفته است:«ما را تهدید نکنید. ببنید چه بر سر امریکایی‌ها آمد.»

طبق این گزارش، رییس سازمان استخبارات پاکستان به مقام‌های حکومت سرپرست کابل گفته که اسلام‌آباد می‌تواند در هرجایی علیه تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان اقدام کند.

این شبکه خبری همچنان معلومات داده که هیات پاکستانی به رهبران حکومت کابل، اسنادی را ارایه کرده که نشان می‌دهد تحریک طالبان پاکستانی با استفاده از خاک افغانستان، حملاتی را علیه دولت پاکستان انجام می‌دهد؛ اما این اسناد از سوی مقام‌های حکومت کابل قاطعانه رد شده است.

هیات امنیتی و نظامی پاکستان، روز چهارشنبه(۳ حوت) به کابل آمد و با مقام‌های ارشد حکومت سرپرست دیدار و گفت‌وگو کردند.

مسوولان حکومت سرپرست اعلام کردند که در این دیدار، پیرامون مسایل امنیتی و نگرانی‌ها از فعالیت گروه‌های مسلح بحث و گفت‌وگو شده است.

Related Articles

Back to top button