افغانستانفرهنگی

عالمی بلخی: مهدویت چراغ هدایت بشریت و راهگشای مشکلات امروزی است

بیان‌نیوز

سیدحسین عالمی بلخی، رییس مجمع محبان اهلبیت در افغانستان به‌مناسبت نیمه‌ی شعبان می‌گوید که موضوع مهدویت چراغ هدایت بشریت و راهگشای مشکلات امروزی شمرده می‌شود.

او این اظهارات را روز چهارشنبه(۱۷ حوت) در مراسم گرامی‌داشت از پانزدهم شعبان،‌ سال‌روز میلاد امام مهدی در شهر کابل بیان کرده است.

او با بیان این‌که «شیعه و سنی» در مورد موضوع مهدویت اتفاق نظر دارند، تاکید ورزید که مهدویت چراغ هدایت بشریت و راهگشای مشکلات امروزی پنداشته می‌شود.
عالمی بلخی در این مراسم به صراحت افزود:«مهم‌ترین موضوع در ظهور حضرت حجت، ایجاد حکومت واحد جهانی است که در آن حکومت، همه‌ی دنیا تحت یک اداره واحد و عادلانه‌ی جهانی قرار می‌گیرند.»

رییس مجمع محبان اهلبیت معتقد است که باور به مهدویت، از مسایل مشترک دیدگاه تمام فرق اسلامی بوده و براساس احادیث، او روزی ظهور خواهد کرد و عدالت را با حاکمیت دین در زمین خدا گسترش خواهد داد.

وی همچنان خاطرنشان ساخت که حدیث در کتب معتبر اهل سنت ذکر شده که همین امر سبب گردیده تا مهدویت و باور به منجی بشریت به یکی از ضروریات عقیدتی اهل سنت تبدیل شود.

بلخی با اشاره به باور شیعیان نسبت به مهدویت، بیان کرد که اندیشه مهدویت و مساله مهدی موعود در مذهب تشیع، علاوه بر آن‌چه در دیگر ادیان و مذاهب که معمولا به ذکر کلیات بسنده کرده است، با جزییات بیان و تعیین مصداق صورت گرفته است.

با این حال، شیعیان افغانستان همه ساله از نیمه‌ی شعبان با برگزاری مراسم‌های ویژه گرامی‌داشت می‌کنند.

Related Articles

Back to top button