افغانستانسیاسی

بلخی: سازمان ملل با جواز دادن به زورگویان باعث سلطه و اشغال نظامی کشورها می‌شود

بیان‌نیوز

سیدحسین عالمی بلخی، رییس مجمع محبان اهلبیت و وزیر پیشین وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان با انتقاد از عمل‌کرد سازمان ملل‌متحد می‌گوید که این سازمان نه تنها به مسوولیت‌های خود عمل نمی‌کند؛ بلکه با جواز دادن به زورگویان، باعث سلطه، اشغال نظامی و سیاسی می‌شود.

او که در مراسمی به مناسبت نیمه‌ی شعبان در کابل سخنرانی می‌کرد، افزود:«این نهاد زمانی شکل گرفت که مردم از جنگ جهانی دوم که میلیون‌ها انسان را در کام مرگ فرو برد و میلیون‌ها انسان دیگر را معلول و آواره نمود، خسته شده بودند. بنابراین، ملت‌های خسته از جنگ جهانی دوم در تلاش ایجاد سازمان جهانی تحت عنوان سازمان ملل متحد شدند که بتوانند از طریق این نهاد، جهان را به سمت صلح و ثبات و امنیت بین‌المللی سوق دهند.»

به بیان بلخی، اما متاسفانه این نهاد نه تنها به مسوولیت‌های خود عمل نکرده و از کشورگشایی‌های زورگویان و سلطه‌گرایان جلوگیری نمی‌کند؛ بلکه خود با جواز دادن اشغال، باعث سلطه و اشغال نظامی و سیاسی نیز می‌شود.

رییس مجمع محبان اهلبیت در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، نظم جهانی درگیر بحران امنیتی و سیاسی شده است.
منتقدان بین‌المللی براین باورند که سازمان ملل‌متحد براساس مسوولیت‌های خود، در زمینه مهار این بحران موفق نبوده و از خود ناکارآمدی نشان داده است.

Related Articles

Back to top button