افغانستانفرهنگی

چهارمین نشست انگیزشی برای دانش‌آموزان غرب کابل

بیان‌نیوز

مجمع محبان اهلبیت با همکاری مکاتب خصوصی، چهارمین نشست انگیزشی را برای دانش‌آموزان غرب کابل برگزار کرد و در این نشست«برنامه‌ریزی» برای دانش‌آموزان به عنوان یک ضرورت مهم زندگی مهم خوانده شد.

چهارمین نشست انگیزشی«جوان؛ ظرفیت امروز، امید فردا» برای دانش‌آموزان به ابتکار مجمع محبان اهبیت و با همکاری چهار مکتب خصوصی و موسسه آینده‌پژوهی تدبیر به تازگی برگزار شده است.

حسین رحیمی،‌ استاد دانشگاه که سخنران این نشست بود، خطاب به دانش‌آموزان افزود:«انسان‌های مدرن همان‌قدر که در مرکز خوشی و سعادت قرار دارند، درون گرداب مشکلات و شتاب و فشار، نقش‌های زندگی قرار گرفته‌اند و همین امر موجب می‌شود که مدام دچار اختلال در عمل‌کرد خود شوند. لذا در این عصر، آن‌چه می‌توانید تعادلی بین انسان و محیط برقرار کنید، استفاده از برنامه‌ریزی است که باید همه آن را جدی بگیریم.»

او همچنان در بخشی از سخنرانی خود به این موضوع پرداخت که برنامه‌ریزی آثار و پیامدهای خوب و پرشتابی دارد و نیاز است که دانش‌آموزان به ضرورت‌های یک برنامه‌ریزی کارآمد برای آینده بپردازند.

در این نشست، هدف‌گذاری، تعیین فاصله بین وضعیت موجود و هدف، تحلیل وضعیت فعلی، ارایه فرضیه برای برنامه‌ریزی و آزمایش آن از موضوعات مهم دیگری بود که آقای رحیمی به آن اشاره نمود.

گفتنی است، در تعطیلات زمستانی، تاکنون چهار نشست از سلسله سمینارهای«جوان؛ ظرفیت امروز و امید فردا» با اشتراک بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز غرب کابل برگزار گردیده است و پس از ارزیابی اشتراک‌کنندگان، برای آن‌ها بورسیه‌های تحصیلی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

Related Articles

Back to top button