افغانستانسیاستسیاسی

زرداری: پس از سقوط کابل، در تعامل خوب با حکومت سرپرست افغانستان بوده‌ایم

بیان‌نیوز

بلاول بوتو زرداری، وزیرخارجه‌ی پاکستان به تازگی گفته است که پس از سقوط جمهوریت، اسلام‌آباد همواره در یک تعامل خوب با حکومت فعلی افغانستان باشد.

زرداری،‌ این اظهارات را در کنفرانسی‌که تحت عنوان«زنان در اسلام» به میزبانی اسلام‌آباد در مقر سازمان ملل‌متحد برگزار شده بود، بیان کرده است.

او در صحبت‌های خود صریح اظهار داشته است که پس از سقوط کابل، اسلام‌آباد همواره تلاش کرده تا در یک تعامل خوب با حکومت فعلی افغانستان قرار گیرد.

وزیرخارجه‌ی پاکستان در این کنفرانس افزوده است:«پاکستان به گونه‌ی دوامدار پس از سقوط کابل در تعامل خوب با حکومت سرپرست در افغانستان بوده است؛ اما پیش از همه‌چیز ما به این باور هستیم که آن‌ها باید به تعهدشان در برابر جامعه‌ی جهانی و مردم‌شان عمل کنند.»

زرداری با بیان این‌که افغانستان صلح‌آمیز و در صلح با همسایه‌هایش به سود دولت پاکستان است، خاطرنشان ساخت که به نفع همه خواهد بود که حکومت سرپرست کابل، تعهداتش را در برابر مردم افغانستان و جامعه‌ی جهانی عمل کند.

او همچنان به وضوح بیان کرد که عدم اجرای این تعهدات از سوی دولت کابل، به زیان مردم افغانستان و پاکستان خواهد بود.

وزیرخارجه‌ی پاکستان در خصوص عدم بازگشایی مکاتب دخترانه و مسدود نمودن دروازه دانشگاه‌ها به‌روی دختران، صریح از حکومت سرپرست کابل انتقاد کرد.

زرداری گفت:«این این‌که نشست زنان در اسلام چه اثری بر طالبان خواهد داشت، من چیزی گفته نمی‌توانم، اما چیزی را که نشان می‌دهد، این است که اعمال آن‌ها خارج از محدوده و در جهان اسلام ناشناس است. در تمام کره زمین هیچ کشوری وجود ندارد، مسلمان و یا غیر مسلمان که زنان و دختران را از حق آموزش محروم کند.»

Related Articles

Back to top button