جهان

بانوی اول اوکراین: مردم ما دیگر نمی‌خواهند که از زبان روسی استفاده کنند

بیان‌نیوز

اولنا زلنسکی، بانوی اول اوکراین به تازگی در مصاحبه‌ای اظهار داشته که کشورش نقاط مشترک و فرهنگ مشترک فراوان با مردم خاور میانه دارد و اوکراین از روابط قوی با این کشورها دارد.

بانوی اول اوکراین روز شنبه(۱۰ مارچ) در مصاحبه‌ی اختصاصی با العربیه، افزود:«بیشا ز پیش متقاعد شدم که اشتراکات ما از تفاوت‌های‌مان بیشتر است. ما نیز فرزندان خود را دوست داشته، به پدر و مادر خود اهمیت می‌دهیم، فرهنگ و زبان‌مان را دوست داشته و آن را توسعه می‌دهیم. براین اساس از ظرفیت زیادی برخوردار هستیم.»

او در ادامه افزود: «می‌خواهم به تمام جهان عرب بگویم، می‌دانم که شما ما را درک می‌کنید. زیرا تمام مردم آگاه همدیگر را درک می‌کنند. امیدوارم که حمایت شما از همه اوکراینی‌ها ادامه یابد، زیرا واقعا به آن احتیاج داریم.»

به گفته‌ی بانوی اول اوکراین، زبان روسی برای اوکراینی‌ها زبان جنگ است و پس از تهاجم مسکو براین کشور، صحبت کردن به زبان روسی برای اوکراینی‌ها مشکل‌تر شده است.

بانوی اول اوکراین همچنان در این مصاحبه گفت:«صحبت کردن به زبان افرادی‌که آمده‌اند تا تو را بکشند، دشوار است. این یک انتقال بسیار ساده است. گوش دادن به این زبان دشوار است و شما تمایلی برای استفاده از این زبان نخواهید داشت. به‌رغم این‌که همه‌گی ما به خوبی به زبان روسی مسلط هستیم، اما از آن استفاده نمی‌کنیم. زیرا برای ما زبان دوستی نیست. اکنون به زبان جنگ تبدیل شده است.»

با این حال، از تهاجم نظامی مسکو بر اوکراین بیشتر از یک سال می‌گذرد و نیروهای روسی تلاش دارد تا مناطق شرق این کشور را به تصرف درآورد؛ اما با مقاومت سرسختانه‌ی نیروهای اوکراینی مواجه شده و مسکو را برای رسیدن به هدفش،‌ زمین‌گیر کرده است.

Related Articles

Back to top button