اجتماعیافغانستان

وزارت اطلاعات و فرهنگ: «گوش‌های» جوانان در مسیرهای غیرقانونی بریده می‌شوند

بیان‌نیوز

مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست کابل، بحران مهاجرت را غم‌انگیز خوانده و تاکید می‌ورزند که حکومت تلاش دارد تا از فرار جوانان جلوگیری صورت گیرد.

محمدیونس راشد، معین امور جوانان این وزارت، این اظهارات را در یک نشست خبری در ولایت ننگرهار بیان کرده است.

او به رسانه‌ها افزوده که حکومت روی یک طرح اقتصادی کار می‌کند که براساس آن سطح بیکاری کاهش و برای جوانان فرصت‌های کاری فراهم شود.

راشد گفت:«فرار جوانان از افغانستان را می‌توانیم یک تراژیدی بپنداریم. با تاسف زیاد هزاران جوان ما، بیچاره‌ها در بسیاری از کشورها به گونه‌ی زندانی، بودوباش دارند. آنانی‌که سفر می‌کنند و به راه‌های پرخطر می‌روند، با بی‌عزتی نیز مواجه شده‌اند، حتا از سوی شماری از نامردان گوش‌های‌شان قطع شده است.»

به گفته‌ی او، برای جلوگیری از این بحران، تصمیم براین است که یک مرکز آموزشی برای جوانان در کابل ایجاد شود و پس از فراگیری آموزش، به گونه‌ی آزاد پروژه‌های بین‌المللی را بگیرند و از آن طریق بتوانند به عایدات برسند.«هدف ما این است که در چارچوب معینیت امور جوانان، ما برای تقویت اقتصادی جوانان افغانستان پلان داریم که به این کار خوب رشد و پیشرفت دهیم.»

این در حالی است که پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، بحران مهاجرت به گونه‌ای بی‌سابقه افزایش یافت و ده‌ها جوان افغانستان جهت رسیدن به کشورهای همسایه و اروپایی، مسیرهای پرخطری را انتخاب کردند.

اخیرا، قایق چوبی حامل افغان‌ها در آب‌های ساحلی جنوب ایتالیا غرق شد و در این رویداد، بیشتر از ۶۰ پناهجوی افغان که قصد سفر به اروپا را داشتند، جان باختند.

Related Articles

Back to top button