افغانستانزنان و حقوق بشر

نمایندگان ۷۰ کشور: ممنوعیت کاری زنان مانع دسترسی میلیون‌ها افغان به کمک‌های بشردوستانه می‌شود

بیان‌نیوز

نمایندگان ۷۰ کشور با انتشار بیانیه‌ی مشترک، از ممنوعیت آموزش دختران و منع کار زنان در ادارات، ابراز نگرانی کرده و این ممنوعیت را به ضرر ثبات اقتصادی و اجتماعی افغانستان دانسته‌اند.

این بیانیه که بامداد یک‌شنبه(۲۸ حوت) منتشر شده، در آن از ممنوعیت آموزش دختران افغانستان و منع کار زنان در ادارات داخلی و بین‌المللی ابراز نگرانی کرده‌اند.

آن‌ها گفته‌اند که ممنوعیت‌های وضع‌شده از سوی امارت اسلامی، منجر به تضعیف ثبات اقتصادی و اجتماعی گردیده و نیز مانع پیشرفت و شناسایی موارد حقوق بشری در افغانستان خواهد شد.

در این بیانیه تصریح شده که عدم حضور زنان در سازمان‌های غیردولتی داخلی و بین‌المللی، سبب عدم دسترسی میلیون‌ها افغان از کمک‌های بشردوستانه می‌شود.

نمایندگان این کشورها همچنان خاطرنشان ساخته‌اند که براساس اصول، از میان سه کارمند بشردوستانه، یک نفر آن خانم می‌باشد و حالا با توجه به ممنوعیت‌های کاری زنان، رسیدگی به بحران بشری در این کشور دشوار شده است.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که پس از ممنوعیت کاری زنان در موسسات، اکثر سازمان‌های بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه‌ی‌شان را در افغانستان کاهش داده‌اند.

Related Articles

Back to top button