افغانستانزنان و حقوق بشر

مجاهد: ممنوعیت کاری زنان در دفاتر سازمان ملل موضوع داخلی افغانستان است

بیان‌نیوز

مسوولان حکومت سرپرست کابل می‌گویند که امارت اسلامی مانع کار سازمان ملل‌متحد نمی‌شود و ممنوعیت کاری زنان در دفاتر این سازمان، موضوع داخلی افغانستان است.

ذبیح‌الله مجاهد، روز چهارشنبه(۲۳ حمل) با انتشار خبرنامه‌ای گفته است که نهادهای بین‌المللی به این خواست امارت اسلامی(ممنوعیت کاری زنان) احترام داشته باشند.

او در این خبرنامه تصریح کرده است:«وضعیت کنونی بشردوستانه در افغانستان به علت تحریم‌ها و فشارهایی ایجاد شده که هنوز نیز ادامه دارد، می‌باشد و مسوول این وضعیت آن‌هایی هستند که بر سیستم مالی و بانکی افغانستان محدودیت ایجاد کرده‌اند.»

به گفته‌ی مجاهد، سازمان ملل‌متحد باید چگونگی مسدود بودن دارایی‌های افغانستان، چالش‌ها بر سد راه بانک‌ها، ممنوعیت سفرها و سایر محدودیت‌هایی را که علیه افغانستان ایجاد شده، حل کند تا این کشور بتواند در راستای حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و امنیتی پیشرفت داشته باشد.

با این حال، پس از ممنوعیت کاری زنان در دفاتر سازمان ملل‌متحد در افغانستان، این سازمان وظایف تمامی کارمندان خود را تعلیق کرده است.

یوناما روز گذشته هشدار داد که سازمان ملل‌متحد این ممنوعیت حکومت سرپرست کابل را عملی نخواهد کرد و در صورت تداوم آن، گزینه‌ی خروج از افغانستان را بررسی خواهد کرد.

Related Articles

Back to top button