افغانستانفرهنگی

مجمع محبان اهلبیت: حمله‌ی اسرائیل به مسجدالاقصی، جنایت علیه بشریت است

بیان‌نیوز

مجمع محبان اهلبیت با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت روز جهانی قدس، اعلام کرده که نظامیان اسرائیلی با حمله به مسجدالاقصی، مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.

در بیانیه‌ی این مجمع آمده است: بیت‌المقدس که پایگاه دعوت انبیای الهی و محل پاکیزگی‌ها است، باید سرزمین صلح، صفا، صمیمیت و دوستی میان جامعه بشری می‌بود.

براساس این بیانیه، پس از تاسیس اسرائیل، سرزمین قدس به محل جنگ، خشونت، کشتار و نفرت‌پراکنی تبدیل شده، صلح جهانی را با خطر جدی مواجه نموده و در واقع، جنایت علیه بشریت را رقم زده است.

مجمع محبان اهلبیت در بیانیه خود گفته است:«طی دهه‌های متمادی ستم‌ها، ظلم‌ها و قتل‌های غیرقابل وصف که حافظه تاریخ از ثبت و احصای آن عاجز است، از جانب رژیم اشغال‌گر صهیونیستی بر ملت مسلمان فلسطین روا داشته است که منجر به مهاجرت و آوارگی و تجربه طولانی‌ترین دوره مهاجرت یک ملت گردیده است.»

در این بیانیه تصریح شده است، علی‌رغم این‌که اسرائیل مطابق تعهدات بین‌المللی خود نباید به امور مسجدالاقصی که محل عبادت مسلمانان است، مداخله کند؛ اما طی روزهای اخیر، نظامیان این کشور به نمازگزاران در مسجدالاقصی حمله مسلحانه کرده و تهدید به بستن این مسجد بر روی نمازگزاران نمودند.

هفته‌ی گذشته، مناطق قدیمی شهر اورشلیم یا بیت‌المقدس شرقی و به‌خصوص اطراف مسجدالاقصی، شاهد درگیری‌ها میان نظامیان اسرائیلی و مردم فلسطین و شهروندان عرب‌تبار بوده است.

مداخله‌ی نظامیان اسرائیلی، به سرزمین بیت‌المقدس واکنش‌های بین‌المللی را به همراه داشت و اکثر ملل جهان، آن را محکوم کردند.

Related Articles

Back to top button