جهان

درگیری‌های داخلی در سودان؛ نزدیک به ۶۰ غیرنظامی کشته شدند

بیان‌نیوز

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که در نتیجه‌ی درگیری‌های داخلی در شرق شهر خارطوم، پایتخت سودان، تاکنون ۵۶ غیرنظامی به‌شمول سه کارمند سازمان ملل‌متحد کشته شده‌اند.

خبرنگار العربیه به نقل از مسوولان کمیته مرکزی پزشکان گزارش داده که تعداد کشته‌شدگان این درگیری به ۵۶ نفر رسیده است.

براساس این گزارش‌ها، درگیری در شرق خارطوم میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع جریان دارد و نیز نیروهای پشتیبانی سریع کنترل میدان هوایی مروی در شمال خارطوم را در اختیار گرفته است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، تعداد زیادی از ساکنان منطقه مروی از هراس ادامه درگیری‌ها، این مناطق را ترک کرده‌اند.

در همین حال، بامداد امروز فرماندهی کل نیروهای مسلح سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ساعت پیروزی نزدیک است و مردم سودان به زودی خبرهای خوب» را خواهند شنید.

در بیانیه ارتش سودان آمده است: «ساعت پیروزی نزدیک شده است. ما به جان بی‌گناهانی که توسط این ماجراجویی بی‌پروا توسط شبه‌نظامیان شورشی(پشتیبانی سریع) گرفته شد، رحمت می‌فرستیم و برای مجروحان دعا می‌کنیم و به امید خدا در اسرع وقت به مردم صبور و سرافراز ما مژده خبرهای خوب خواهیم داد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما با استواری و تمرکز نبرد خود را مدیریت می‌کنیم. کاملاً بر موقعیت کلی عملیات مسلط هستیم و ادعای شورشیان درباره محاصره فرماندهی کل عاری از حقیقت است. درست است که درگیری‌ها همچنان ادامه دارد، اما اوضاع به سمت ثبات پیش می‌رود و جای نگرانی نیست.»

با این حال، درگیری‌ها با حملات هوایی ارتش سودان به اردوگاه نیروهای پشتیبانی سریع در نزدیکی پایتخت، برای کنترل کامل این کشور آغاز شد.

شاهدان عینی شامگاه شنبه گفتند که ارتش سودان یک کمپ متعلق به نیروهای پشتیبانی سریع را در شهر عمران، در نزدیکی خارطوم پایتخت این کشور بمباران کرد.

Related Articles

Back to top button