افغانستانسیاستسیاسی

رهبر طالبان در پیام عیدی خود اشاره‌ای به آموزش و تحصیل دختران نکرد

بیان‌نیوز

هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان در پیام عیدی گفته که پیشرفت‌های اصلاحی در زمینه آموزش و پرورش صورت گرفته است، اما او در مورد آموزش و تحصیل دختران اشاره‌ای نکرده است.

پیام عیدی رهبر طالبان،‌ امروز سه‌شنبه(۲۹ حمل) منتشر شده و در آن با اشاره به آموزش و پرورش در افغانستان آمده است:«اقدامات قابل توجهی در عرصه‌های فرهنگ، تعیم و تربیه، رسانه‌ها و سایر بخش‌ها انجام شده است و اثرات نادرست فکری و اخلاقی اشغال درحال پایان یافتن است.»

او همچنان در این پیام، نقش علما و شهروندان افغانستان را نسبت به اهمیت این اقدامات اصلاحی آگاه کرد که در روشنایی اصول دین و شریعت، سعادت زندگی دنیا و آخرت تضمین می‌شود.

رهبر طالبان، صریح از علما خواست که با وزارت امر به معروف، وزارت اطلاعات و فرهنگ و وزارت تحصیلات عالی همکاری نزدیک داشته باشند.

ملاهبت‌الله آخندزاده، با بیان این‌که نظام فعلی کابل خواستار تعامل با جهان است،‌ خاطرنشان ساخت که امارت اسلامی با همسایگان، کشورهای اسلامی و جهان در چارچوب اصول اسلامی، مناسبات نیک و موثر بر تعامل خوب و متقابل می‌خواهد.

او گفته است:«همان‌گونه که افغانستان نمی‌خواهد در امور داخلی هیچ کشوری مداخله کند، تاکید می‌کند که دیگر کشورها نیز در مسایل و امور داخلی ما مداخله نداشته باشند که انجام این کار هم به نفع جهان و هم به نفع افغانستان است.»

با این‌که نزدیک به سه سال از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان می‌گذرد، اما تاهنوز هیچ کشوری نظام فعلی کابل را به رسمیت نشناخته است.

Related Articles

Back to top button