اجتماعیافغانستان

سازمان ملل: اکنون زمان آن نیست که به مردم افغانستان پشت کنیم

بیان‌نیوز

رامیر آلاکبروف،‌ معاون نماینده ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد در افغانستان می‌گوید هرچند اقدامات اخیر طالبان بر عملیات کمک‌رسانی در این کشور تاثیر منفی داشته،‌اما حالا زمان آن نیست که به مردم افغانستان پشت شود.

او روز چهارشنبه(۳۰ حمل) در رشته‌تویتی گفته که بحران انسانی در افغانستان در نقطه‌ی اوج خود رسیده و برای رسیدگی به این بحران، اولویت فوری حفظ وضعیت بشردوستانه، جلوگیری از گرسنگی،‌ شیوع بیماری و مرگ‌ومیر است.

معاون نماینده‌ ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد با بیان این‌که نیازمندی‌ها در افغانستان افزایش خواهد یافت، خاطرنشان ساخت که انتظار می‌رود فضای بشردوستانه بهبود یابد و نیز کمک‌کنندگان فورا برای فعال کردن سازمان‌های کمک‌رسان به درخواست برای تامین بودجه اقدام کنند.

او همچنان آمار داده است که برای کمک‌رسانی در سال ۲۰۲۳ میلادی، بیش از چهار میلیارد دالر نیاز است تا خطرات گرسنگی و بیماری‌های کشنده مهار گردد.

آلاکبروف در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که پس از ممنوعیت کاری زنان در دفاتر سازمان ملل‌متحد، مقام‌های این سازمان هشدار داده بود که در صورت عدم اقناع طالبان، در ماه می سال روان میلادی، به خروج از افغانستان تصمیم خواهد گرفت.

هم‌زمان با این، قرار است که در اول ماه می، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل‌متحد از نشستی در دوحه پایتخت قطر در مورد افغانستان میزبانی کند و در این نشست، نمایندگان کشورهای مختلف برای افغانستان اشتراک خواهند کرد.

 

Related Articles

Back to top button