افغانستاناقتصادی

داکتر عبدالله بحران اقتصادی را بحران احتمالی عنوان کرد

بیان‌نیوز

داکتر عبدالله عبدالله،‌ رییس پیشین شورای عالی مصالحه در پیام عیدی خود، واژه‌ی «احتمال» را به بحران اقتصادی افغانستان به کار برده و گفته که مردم در فقر و بیکار به سر می‌برند.

آقای عبدالله در پیام عیدی خود گفته که با کوچک شدن اقتصاد کشور و افزایش قیمت مواد غذایی، تعداد زیادی از مردم در فقر و بیکاری به‌سر می‌برند و افغانستان با بحران«احتمالی اقتصادی» روبه‌رو است.

او انتظار دارد که جامعه‌ی بین‌المللی و نهادهای مددرسان به کمک و حمایت‌شان از مردم افغانستان ادامه دهند.

عبدالله عبدالله در حالی به تداوم کمک سازمان‌های بین‌المللی به نیازمندان افغانستان تاکید می‌ورزد که با اعمال محدودیت‌های حقوق بشری از سوی حکومت سرپرست کابل، بیشتر سازمان‌ها روند امدادرسانی‌شان را کاهش داده‌اند.

در آخرین مورد، رهبر طالبان در فرمانی، از حضور کارکنان زن در دفاتر سازمان ملل‌متحد جلوگیری کرده است و این فرمان، سبب تعلیق وظایف تمامی کارمندان این سازمان شده است.

در همین حال، رییس پیشین شورای عالی مصالحه با اشاره به حق آموزش دختران گفته که برای حل چالش‌ها و مشکلات موجود در کشور،‌ لازم است که به خواست‌های اساسی اکثریت مردم مانند تامین عدالت اجتماعی، رعایت حقوق اساسی شهروندان، مشارکت همه‌گانی، حق تحصیل و کار برای دختران و زنان رسیدگی صورت گیرد تا افغانستان بتواند به سوی ثبات اجتماعی و اقتصادی پایدار گام بردارد.

 

Related Articles

Back to top button