افغانستاناقتصادی

وزارت مالیه: افغانستان با بحران بزرگ اقتصادی مواجه نیست

بیان‌نیوز

وزارت مالیه‌ی حکومت سرپرست کابل در واکنش به سخنان اخیر دبیرکل سازمان ملل‌متحد، گفته است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، تغییرات مثبت اقتصادی به وجود آمده است.

این وزارت روز پنج‌شنبه(۱۴ ثور) در پیوند به اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل‌متحد که در نشست دوحه پیرامون بحران اقتصادی افغانستان سخنرانی کرده بود، واکنش نشان داده است.

دبیرکل سازمان ملل‌متحد گفته بود که افغانستان با بحران بزرگ اقتصادی مواجه است و ۹۰ درصد شهروندان این کشور در فقر و گرسنگی به سر می‌برد، اما وزارت مالیه حکومت سرپرست کابل، این اظهارات او را دور از واقعیت و ناعادلانه می‌خواند.

در خبرنامه‌ی این وزارت آمده که پس از حاکمیت مجدد امارت اسلامی بر افغانستان، تحولات مثبت و قابل توجهی در حوزه اقتصادی کشور به وجود آمده است.

این وزارت از تمامی سازمان‌های بین‌المللی خواسته که وضعیت اقتصادی افغانستان را به گونه‌ای دقیق تحلیل و ارزیابی کنند و مسوولیت‌شان را بی‌طرفانه انجام دهند.

سازمان‌های بین‌المللی طی چند ماه اخیر از گسترش بحران اقتصادی و بلند رفتن گراف فقر در میان خانواده‌های افغانستان ابراز نگرانی کرده و برای رسیدگی به این بحران، حدود یک میلیارد دالر مطالبه کرده‌اند.

 

Related Articles

Back to top button