افغانستانسیاستسیاسی

مجاهد: تشکیل حکومت همه‌شمول موضوع داخلی ما است، جهان مداخله نکند

بیان‌نیوز

مولوی محمدیعقوب مجاهد، وزیردفاع حکومت سرپرست کابل می‌گوید، خواسته‌های جامعه‌ی جهانی که خلاف قوانین و شریعت اسلامی است، هرگز پذیرفته نخواهد شد.

مجاهد، این اظهارات را روز چهارشنبه(۲۴ جوزا) در گفت‌وگوی ویژه با طلوع‌نیوز مطرح کرده و گفته که برخی از خواسته‌های جهان خلاف شریعت اسلامی است.

به گفته‌ی مجاهد، تشکیل حکومت فراگیر، مسایل آموزشی و آزادی بیان از موضوعات داخلی افغانستان هستند و جهان در این موارد مداخله نکند.

او افزود:«ما در مسایل داخلی اجازه‌ی مداخله به خارجی‌ها را نمی‌دهیم. این‌که نوعیت حکومت چگونه است. به کدام شکل باشد، چه کسی در حکومت باشد و چه کسی نباشد، سلسله آموزش چگونه باشد و همین‌گونه در مورد آزادی بیان، باید چگونه رفتار شود. پالیسی ما از گذشته این‌گونه بوده است که افغان‌ها خودشان باید در این زمینه تصمیم بگیرند.»

مجاهد با اشاره به روابط کابل و ایالات متحده، خاطرنشان ساخت که امریکا در مسیر دشمنی با حکومت سرپرست افغانستان قرار گرفته است.«از امریکا می‌خواهیم که افغانستان یک کشور مستقل و آزاد است. باید در بخش‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آزادی خود را داشته باشد. آنان باید تلاش نکنند که آن را تحت کنترل خود نگهدارند و یا اهداف خود را برآن تطبیق کنند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که نحوه‌ی حکومت‌داری امارت اسلامی مورد قبول جامعه‌ی جهانی نیست. جامعه‌ی بین‌المللی خواستار تشکیل حکومت فراگیر، رفع محدودیت‌های آموزشی علیه زنان و دختران هستند.

Related Articles

Back to top button