افغانستانسیاسی

اسلام‌آباد، مقام‌های حکومت سرپرست کابل را در قبال خواسته‌های بین‌المللی مسوول دانست

بیان‌نیوز

هم‌زمان با انتقادهای بین‌المللی از حکومت سرپرست کابل، اسلام‌آباد تاکید می‌ورزد که مقام‌های حکومت فعلی کابل در قبال خواسته‌های جامعه‌ی جهانی مسوول باشند.

بلاول بوتو زرداری،‌ وزیرخارجه‌ی پاکستان در نشستی در انستیتوت مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد افزوده که جامعه‌ جهانی باید تعامل سازنده‌ی خود را با حکومت سرپرست کابل حفظ کند.

به گفته‌ی زرداری، جامعه جهانی باید از ایجاد یک اقتصاد با ثبات در افغانستان حمایت و از بلندرفتن گراف بحران بشری در این کشور جلوگیری کنند.

وزیرخارجه‌ی پاکستان همچنان خاطرنشان ساخته است که فراموش کردن جمعیت ۴۰ میلیونی افغانستان در این مرحله‌ی حساس، باعث پیامدهای غیرقابل جبران خواهد شد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که حکومت سرپرست کابل در بیشتر از یک سال گذشته به‌دلیل وضع محدودیت‌ها از جمله منع آموزش دختران و منع کار زنان در سازمان‌های داخلی و بین‌المللی مورد انتقاد قرار گرفته است.

هرچند هیچ کشوری تاهنوز حکومت سرپرست کابل را تاکنون به رسمیت نشناخته است، اما جامعه‌ بین‌المللی تعامل خود را با نظام فعلی افغانستان حفظ کرده است.

Sayed Mahdi Hussaini

سیدمهدی حسینی، متولد ۱۹۹۰ و فارغ‌التحصیل رشته‌ی روابط بین‌الملل از دانشگاه ابن سینا- کابل. صاحب امتیاز بیان‌نیوز پیشینه‌ی کاری: تایپیست روزنامه راه نجات مدیر خبر و گرداننده‌ی برنامه‌های سیاسی تلویزیون آرزو خبرنگار در تلویزیون میوند، روزنامه صبح کابل، روزنامه راه مدنیت مدیر تحقیق در موسسه تحصیلات عالی خانه‌ی نور

Related Articles

Back to top button