زنان و حقوق بشر

خواست زنان معترض: فشارهای بیشتری علیه حکومت سرپرست کابل وارد شود

بیان‌نیوز

هم‌زمان با برگزاری نشست دو روزه‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل‌متحد در مورد زنان و دختران افغانستان، گروهی از زنان معترض خواستار وارد کردن فشارهای بیشتری علیه حکومت سرپرست کابل هستند.

این نامه که روز یک‌شنبه(۲۸ جوزا) به بیان‌نیوز ارسال شده، در آن تصریح شده که که ادامه‌ی تحریم‌ها، ممنوعیت سفرها و سخت‌گیری در تعامل، می‌تواند که در قبال حکومت سرپرست طالبان تاثیرگذار واقع شود.

در نامه آمده است:«طالبان از رأس تا قاعده در موضوعات بشری دست دارند و تقسیم آنان از سوی برخی سازمان‌ها و حلقات به میانه‌رو و تندرو نباید مدار اعتبار برای سازمان ملل باشد.»

طبق این نامه، سازمان ملل و ارزش‌هایی را که براساس آن پایه‌گذاری کرده، نباید در تعامل با حکومت سرپرست کابل زیر پابگذارد، زیرا به هر اندازه‌ای که جامعه‌ی جهانی علیه حکومت موجود کابل کوتاه بیاید، وضعیت بشری بدتر خواهد شد.

زنان معترض افغانستان در نامه‌ی‌شان از دعوت اعضای طالبان به شماری از نشست‌های بین‌المللی در مورد افغانستان انتقاد کرده‌اند و مخالفت شان را با هر نوع بحث برای تعامل و به رسمیت‌شناسی این گروه اعلام نموده‌اند.

این در حالی است که فردا دوشنبه، نشست دو روزه‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل‌متحد در جنوا با محوریت زنان و دختران افغانستان برگزار خواهد شد.

در این نشست، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد و فعالان حقوق زن افغانستان در خصوص اوضاع حقوق بشری این کشور سخنرانی خواهند کرد.

Related Articles

Back to top button