افغانستانزنان و حقوق بشر

رهبر امارت اسلامی: تاثیرات منفی بی‌حجابی زنان درحال ختم شدن است

بیان‌نیوز

ملاهبت‌الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی، در پیام عیدی خود افزوده که نظام فعلی، اقدامات مهمی را در زمینه‌ی اصلاح و حجاب زنان در سایه‌ی شریعت اسلامی انجام داده است.

پیام مربوط به رهبر امارت اسلامی که امروز یک‌شنبه(۴ سرطان) منتشر شده، در آن آمده است:«تاثیرات منفی بی‌حجابی و گمراهی مربوط زنان در بیست سال اشغال در حالت ختم شدن است.»

رهبر امارت اسلامی همچنان تاکید ورزیده که با صدور فمران شش ماده‌ای پیرامون حقوق زنان، حیثیت آن‌ها به عنوان انسان آزاد و با عزت اعاده شده و در زمینه‌های نکاح، میراث و سایر حقوق آن‌ها تمام ادارات در راستای کمک به زنان مکلف شده‌اند.

در پیام آخندزاده به تطبیق شریعت اسلامی در کشور نیز اشاره شده و خاطرنشان شده است که شریعت به گونه عملی تطبیق شده است.«آن عده از احکام دینی، اوامر شرعی، حدود و قصاص که اجرای عملی آن امکان نداشت، اجرای آن را با چشم سرمشاهده می‌کنیم.»

به گفته‌ی رهبر امارت اسلامی، در این بخش در مطابقت به اصول اسلامی جهت اصلاح جامعه با درنظرداشت اصول اعتدال، مصلحت و شفقت اقدامات صورت می‌گیرد که به برکت آن با گذشت هر روز در جامعه اصلاحات به میان می‌آید و منکرات درحال ختم شدن است.

او همچنان با اشاره به اوضاع اقتصادی افغانستان افزود که تمامی پیش‌بینی‌ها مبنی بر سقوط اقتصاد این کشور و بحران سراسری غلط ثابت شده است و امارت اسلامی توانسته که از فروپاشی اقتصاد کشور جلوگیری کند.

رهبر امارت اسلامی همچنان خاطرنشان ساخت که در تاریخ معاصر افغانستان، برای نخستین‌بار، این کشور از نگاه اقتصادی خودکفا شده و در بخش‌های بازسازی، زراعت، آبیاری، سرک‌سازی، استخراج معادن و سایر عرصه‌ها پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

 

Related Articles

Back to top button