جهان

رییس سیا: مشکلات داخلی روسیه فرصتی را برای جاسوسان ما ایجاد می‌کند

بیان‌نیوز

ویلیام برنز، رییس سازمان سیا می‌گوید که شورش مسلحانه یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر از اختلافات جدی داخلی روسیه پرده برداشت و این چالش، فرصتی را برای جاسوسان ما ایجاد می‌کند.

رییس سازمان سیا، این اظهارات را روز شنبه(۱ جولای) در سخنرانی خود در بنیاد دیپچلی بریتانیا مطرح کرده و گفته که شورش رهبر گروه واگنر، تاثیر مخربی بر برنامه‌های ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در اوکراین برجای گذاشته است.

او افزود:«این نارضایتی‌ها فرصت نادر برای استخدام جاسوسان سیا از داخل روسیه برای ما ایجاد می‌کند، چرا که جامعه‌ی این کشور از مشکلاتی‌که این جنگ برای آن‌ها ایجاد کرده، ناراضی هستند و ما هم این فرصت را از دست نمی‌دهیم.»

رییس سیا همچنان افزود:«قابل توجه است که پریگوژین پیش از اقدامات خود علیه دولت روسیه اظهارات قاطع و کوبنده‌ای درباره منطق دروغین کرملین برای تهاجم به اوکراین مطرح کرد. تاثیر این سخنان و آن اقدامات باقی خواهد ماند و به صورت واضحی نشان می‌دهد که جنگ پوتین چه اثرات مخربی حتا بر جامعه و رژیم خودش برجای گذاشته است.»

با این حال، او درحالی این اظهارات را بیان می‌کند که از سال ۲۰۰۵ الی ۲۰۰۸ به عنوان سفیر امریکا در روسیه ایفای وظیفه می‌کرد و او شناخت کافی از وضعیت داخلی این کشور دارد.

از سوی هم، رهبر گروه مزدور واگنر که از متحدان نزدیک پوتین محسوب می‌شد، ادامه‌ی اختلافات او با سران ارتش روسیه باعث شد که دست به شورش بزند.

 

Related Articles

Back to top button