افغانستانامنیتی

مودی: تروریزم تهدیدی برای صلح منطقه و جهان است

بیان‌نیوز

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند روز سه‌شنبه(۱۳ سرطان) در نشست مجازی سران سازمان همکاری‌های شانگهای می‌گوید که برخی از کشورها از تروریزم ابزاری برای سیاست‌های خود استفاده می‌کنند و به تروریست‌ها پناه می‌دهند.

اوضاع جاری افغانستان که بخشی از این نشست است، نخست‌وزیر بیان کرد که وضعیت افغانستان تاثیر مستقیم بر امنیت کشورهای عضو شانگهای دارد.

مودی در سخنان خود به صراحت گفت که این کشورها(اعضای شانگهای) برای رفاه مردم افغانستان تلاش‌های بیشتری را انجام دهند.

به گفته‌ی مودی، از خاک افغانستان برای گسترش ناآرامی در کشورهای همسایه یا ترویج ایدیولوژی‌های افراطی استفاده نشود.

از سوی هم، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در این نشست مجازی، خواستار تعامل معنادار جامعه‌ی جهانی با حکومت سرپرست کابل شده است.

شریف با تاکید بر این‌که ثبات در افغانستان به معنای صلح و رفاه در منطقه است، خاطرنشان ساخت که این موضوع همکاری‌های مشترک کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای را می‌طلبد.

نخست‌وزیر پاکستان تصریح کرد:«انتظارات برآورده نشدن نشان می‌دهد که حمایت حیاتی مورد نیاز افغانستان برای جلوگیری از یک بحران شدید انسانی، جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و مبارزه با تروریزم، متوقف شده و این سیاست نیاز به بازنگری فوری دارد.»

به گفته‌ی شریف، افغانستان صلح‌آمیز و با ثبات، نه تنها سود اقتصادی برای مردم این کشور دارد، بلکه پتانسیل واقعی اقتصاد منطقه‌ی سازمان همکاری شانگهای را نیز باز می‌کند و به صلح،‌ امنیت و پیشرفت جهانی کمک می‌نماید.

 

Related Articles

Back to top button