افغانستانسیاستسیاسی

اعتراض حکومت سرپرست کابل به نشست شانگهای

بیان‌نیوز

یک روز پس از برگزاری نشست مجازی سران شانگهای، حکومت سرپرست کابل اعلام کرده که افغانستان عضو این سازمان است و اشتراک در آن حق مسلم این کشور است.

وزارت خارجه‌ی حکومت سرپرست روز چهارشنبه(۱۴ سرطان) با انتشار اعلامیه‌ای گفته که افغانستان عضو سازمان همکاری‌های شانگهای است و انتظار می‌رود که در نشست بعدی آن که به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود، زمینه‌ی حضور نمایندگان کابل مساعد شود.

در اعلامیه‌ی وزارت خارجه آمده است:«امارت اسلامی افغانستان از برگزاری چنین نشست‌ها در راستای ایجاد هماهنگی بهتر به‌منظور تامین امنیت منطقه‌ای و توسعه‌ی همکاری‌ها استقبال می‌کند و اشتراک افغانستان در چنین نشست‌ها را حق مسلم این کشور دانسته و عدم حضور در چنین نشست‌ها را مانعی در برابر هماهنگی همه‌جانبه برای جلوگیری از نامنی و منع قاچاق موادمخدر… می‌داند.»

حکومت سرپرست کابل همچنان از اعلامیه‌ی مشترک سران سازمان همکاری‌های شانگهای استقبال کرده و گفته که دولت کابل آماده‌ی هرگونه همکاری است.

نشست مجازی سران شانگهای‌که روز سه‌شنبه(۴ جولای) به میزبانی نارندرا مودی،‌ نخست‌وزیر هند برگزار شده بود، با صدور اعلامیه‌ی مشترک به پایان رسید.

اعضای شانگها در اعلامیه‌ی شان از حکومت سرپرست کابل خواستند که زمینه‌ی تشکیل حکومت فراگیر را فراهم کنند.

اعضای این سازمان همچنان گفته‌اند که آن‌ها از افغانستان مستقل،‌ بی‌طرف، دموکراتیک و صلح‌آمیز حمایت می‌کنند.

 

Related Articles

Back to top button