افغانستانفرهنگی

نهادهای علمی و فرهنگی از «عید غدیر» در کابل تجلیل کردند

بیان‌نیوز

شماری از نهادهای علمی و فرهنگی کابل به‌مناسبت گرامی‌داشت از عید غدیر، مراسمی را با اجرای ترانه‌های فرهنگی و اهدای جوایز برگزار نمودند و در این مراسم، شخصیت‌های مذهبی،‌ علمی و خانم‌های فعال فرهنگی اشتراک کردند.

این مراسم که روز پنج‌شنبه(۱۵ سرطان) برگزار شد، مسوولان کانون علمی و فرهنگی نورالهدا و مجتمع علمی و فرهنگی امیر المومنین(ع) با همکاری مجمع محبان اهلبیت ع از هجدهم ذی الحجه سال‌روز آغاز ولایت و امامت امام علی (ع) تجلیل و بر سپاس‌گزاری عملی از این روز تاکید کردند.

سید حسین عالمی بلخی رئیس مجمع محبان اهلبیت ع که امروز پنج‌شنبه(15سرطان) در این مراسم صحبت می‌کرد گفت: غدیر یک دانشگاه بزرگ در اسلام است که راه رسیدن به خدا را نشان می‌دهد.

آقای بلخی بر اهمیت خطبه غدیر پیامبر (ص) درقرآن اشاره کرده و گفت:” اگر امامت در ادامه خط نبوت و رسالت نباشد به ارزش‌های رسالت پیامبر(ص) نقطه پایان گذاشته می‌شود”.

وی با بیان اینکه پبامبر در خطبه غدیر به صراحت امامت امام علی (ع) بعد از خودش را اعلام کرده افزود: خدا دین بدون امامت را دین ناقص دانسته و سه بار به پیامبر وحی نازل می‌کند که رسالت را با اعلام امامت تکمیل کند.

بلخی گفت: بعد از خطبه غدیر پیامبر(ص)، خدا آیه اکمال دین را نازل کرده و نعمت رهبری بعد از پیامبر که بزرگترین نعمت می‌باشد را معرفی می‌‌کند.

رییس مجمع محبان اهلبیت با بیان حدیثی از  پیامبر بزرگوار اسلام گفت: پیامبر به خدا قسم یاد کرده که موضوع امامت و ولایت امر خدا است.

در همین حال سید مجتبی هاشمی مسوول کانون علمی و فرهنگی نورالهدا امامت را مظهر اکمال دین دانسته گفت: باید عملا از امامت که امر خدا و پیامبر است، سپاس‌گزاری کرده و هر شرایط از اعتقادات خویش دفاع کنیم.

وی افزود: عید غدیر تجدید عهد و پیمان با امام زمان(عج ) است و باید استوار پایبند به آن باشیم.

گفتنی است که کانون علمی فرهنگی نور الهدا به همکاری مجمع محبان اهلبیت(ع)  به مناسبت عید غدیر مسابقه‌ای کتاب خوانی تحت عنوان آشنایی با خطبه غدیره را نیز راه اندازی کرده بودند که به برنده‌‌گان آن جوایز نقدی و غیر نقدی توزیع نمودند.

Related Articles

Back to top button