افغانستانسیاستسیاسی

ادعای فروش تجهیزات نظامی باقی‌مانده به دشمنان امریکا؛ مجاهد: حقیقت ندارد

بیان‌نیوز

مایکل مک‌کال، رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در گفت‌وگو با«سی‌ان‌ان» گفته که حکومت سرپرست کابل تجهیزات نظامی باقی‌مانده را به دشمنان واشنگتن مانند ایران و فلسطینی‌ها در برابر اسراییل به فروش می‌رسانند.

او با انتقاد از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، افزوده که نباید پایگاه نظامی بگرام رها می‌شد و نیز، ایالات متحده با خروج از این کشور، بیشتر از هفت میلیارد دالر سلاح را در افغانستان پشت سرگذاشتند.

مک‌کال در خصوص اظهارات اخیر جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا در خصوص سرکوب القاعده در افغانستان گفت:«برای من عجیب است که یک رییس‌جمهور این‌قدر از سیاست خارجی خود ناآگاه باشد.»

اما مقام‌های حکومت سرپرست کابل تمامی این ادعاها را رد می‌کنند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست کابل در تویتی به این اظهارات رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا واکنش نشان داده و بیان کرده که این ادعاها حقیقت ندارد و امارت اسلامی آن را جدا رد می‌نماید.

او خاطرنشان ساخت که پس از اخراج نیروهای خارجی و حاکمیت کامل امارت اسلامی، تمامی سلاح‌ها، تجهیزات و وسایط در ذخیره‌گاه‌های کشور محفوظ بوده و به هیچ‌کسی اجازه نیست که حتا یک میل اسلحه را قاچاق و یا به فروش برساند.

مجاهد افزوده:«این‌گونه تبلیغات دسیسه حلقات تنش‌طلب و مغرض است که ثبات و کنترول جاری در افغانستان را تحمل نمی‌توانند و در برابر آن پروپاگند می‌کنند.»

این نخستین‌باری نیست که چنین ادعاهایی مطرح می‌شود.

پیشتر از این نیز گزارش‌هایی منتشر شده بود که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، سلاح‌های باقی‌مانده در اختیار شماری از گروه‌های مسلح در خارج از این کشور قرار گرفته است.

 

Related Articles

Back to top button