افغانستانامنیتی

هشدار وزارت داخله: داعش قصد حمله علیه مسوولان امارت اسلامی را دارند که از مراسم حج برگشته‌اند

بیان‌نیوز

وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست به فرماندهان امنیه‌ی ولایات هشدار داده که طبق اطلاعات استخباراتی، داعش قصد حملات انتحاری علیه مسوولان امارت اسلامی را دارند که تازه از مراسم حج برگشته‌اند.

این وزارت به تمامی فرماندهان امنیه‌ی ولایات نامه ارسال کرده و از احتمال وقوع حملات انتحاری و بمب‌گذاری‌های داعش علیه مسوولان امارت اسلامی هشدار داده است.

نسخه‌ی از این نامه که در اختیار رسانه‌های افغانستان قرار گرفته، در آن آمده است:«براساس معلومات بدست‌آمده‌ی استخباراتی، داعش پلان دارد که در یک تعداد ولایت‌ها برمسوولان، والی‌ها، رییس‌ها و دیگر مسوولان نظامی و ملکی امارت اسلامی که امسال برای اداری فریضه‌ی حج رفته بودند، در وقت آمدن از حج و در مراسم حج مبارکی با استفاده از تراکم و ازدحام و پوشش مراجعین و مهمانان بر دفترها و خانه‌های آنان حملات انتحاری انجام دهد.»

این وزارت به تمامی فرماندهان امنیه‌ی ولایات دستور داده که تمامی تدابیر لازم را برای تامین امنیت مسوولان امارت اسلامی و مراسم‌های حج مبارکی‌ آن‌ها اتخاذ نمایند.

این در حالی است که طی ماه‌های پسین، داعش حملات هدف‌مندی را علیه مقام‌ها و مسوولان امارت اسلامی انجام داده‌اند.

حمله بر دفتر کاری داوود مزمل،‌ والی پیشین ولایت بلخ و حمله بر مراسم جان باختن معاون والی بدخشان، از مهم‌ترین حملات داعش علیه مقام‌های امارت اسلامی بوده است.

 

Related Articles

Back to top button