افغانستانزنان و حقوق بشر

شارژدافیر ناروی از پیشرفت زنان افغانستان در سکتور خصوصی اظهار خرسندی کرده است

بیان‌نیوز

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی حکومت با پال کلومان بکن، شارژدافیر سفارت ناروی برای افغانستان در کابل دیدار کرده است.

وزارت خارجه‌ی در خبرنامه‌ای افزوده که این دیدار روز سه‌شنبه(۲۰ سرطان) در مقر این وزارت صورت گرفته است.

در خبرنامه‌ی به نقل از بکن آمده که دولت ناروی از پیشرفت‌های امارت اسلامی در بخش‌های تامین امنیت، ایجاد ثبات پولی، مبارزه با مواد مخدر، بهبود وضعیت بشری و افزایش دسترسی زنان به کار در سکتور خصوصی اظهاری خرسندی کرده است.

در همین حال، آقای متقی در این دیدار افزوده که با وجود دست‌آوردهای بزرگ امارت اسلامی، اما جامعه‌ی جهانی تعامل مناسبی را با افغانستان نکرده و برعکس تلاش ورزیده تا فشارهای بالای نظام کنونی کابل افزایش یابد که این امر به اعتمادسازی میان افغانستان و جامعه‌ی جهانی آسیب رسانده است.

با گذشت نزدیک به دو سال از حاکمیت مجدد امارت اسلامی بر افغانستان، اما تاهنوز هیچ کشوری نظام کنونی کابل را به رسمیت نشناخته است.

محدودیت‌های امارت اسلامی مبنی بر منع کار زنان، ممنوعیت آموزش دختران و محدودیت‌های حقوق بشری از موضوعات چالش‌برانگیز حکومت سرپرست کابل و جامعه‌ی جهانی بوده است.

برخی از کشورها تاکید ورزیده‌اند، تا زمانی‌که حکومت سرپرست کابل محدودیت‌های آموزشی را بر ندارند، آن‌ها(امارت اسلامی) به رسمیت شناخته نخواهند شد.

Related Articles

Back to top button