جهان

مکرون: موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال می‌کنیم

بیان‌نیوز

امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه از کمک‌های جدید کشورش به اوکراین خبر داده و گفته که پاریس موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال می‌کند.

به گزارش العربیه، رییس‌جمهوری فرانسه، روز سه‌شنبه(۲۰ سرطان) در اولین نشست سران کشورهای عضو ناتو که در ویلینوس، پایتخت لیتوانی برگزار شده، سخنرانی کرده است.

مکرون افزوده که پاریس موشک‌های دوربرد«اسکالپ» تحویل کی‌یف می‌دهد.«در صدد ارسال موشک‌هایی به اوکراین هستیم که از توانایی ضربات کاری و عمیق برخوردارند.»

او گفت:«مهم است در نشست کنونی ناتو به‌طور یک‌پارچه و متحد از اوکراین اعلام حمایت کنیم.»

در همین حال، این اظهارات رییس‌جمهوری فرانسه واکنش روسیه را به همراه داشته است.

دیمتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری فرانسه گفت که تصمیم فرانسه مبنی بر انتقال موشک‌های دوربرد به اوکراین، مسکو را وادار به اتخاذ اقدامات واکنشی در جنگ اوکراین خواهد کرد.

او به خبرنگاران گفت:«از نظر ما این تصمیم پیامدهای وخیمی بر اوکراین خواهد داشت.»

با این حال، طی ماه‌های پسین روند کمک‌های نظامی از سوی شماری از کشورهای اروپایی و غربی به دولت کی‌یف افزایش یافته است.

پس از امریکا، آلمان دومین کشوری است که بیشترین کمک‌های نظامی را به اوکراین کرده. در سفر رییس‌جمهوری اوکراین به آلمان، این کشور تعهد کرد که بیشتر از دو میلیارد یورو کمک نظامی می‌کند.

از سوی هم، برلین همچنین اوایل سال جاری میلادی با هدف تقویت قدرت دفاعی ارتش اوکراین، تانک‌های «لئوپارد» به این کشور ارسال کرد.

رهبران کشورهای عضو ناتو درصدد هستند طی نشست کنونی این پیمان نظامی در لیتوانی ادامه پشتیبانی خود از اوکراین در جنگ با روسیه را اعلام کنند.

Related Articles

Back to top button