جهان

نخستین رزمایش مشترک نظامی چین و روسیه در دریای جاپان

بیان‌نیوز

وزارت دفاع چین اعلام کرده که یک ناوگان نیروی دریایی این کشور روز یک‌شنبه(۲۵ سرطان) برای پیوستن به نیروی دریایی و هوایی روسیه در دریای جاپان برای انجام رزمایش مشترک به هدف «حفاظت امنیت آبراه های استراتژیک» حرکت کرده است.

وزارت دفاع چین حساب رسمی خود در «وی‌چت» توضیح داده که ناوگان کوچکی متشکل از پنج کشتی جنگی و چهار بالگرد بندر چینگدائو را ترک کرده و با نیروهای روسیه در «منطقه از پیش تعیین شده» دیدار می‌کند.

طبق اعلام این وزارت، نیروهای دریایی و هوایی روسیه در تمرین‌هایی که در دریای جاپان برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

به گزارش کارشناسان نظامی و به نقل از روزنامه «گلوبال تایمز» اولین‌بار است که نیروهای دریایی و هوایی روسیه در کنار هم در رزمایش شرکت می‌کنند.

دو کشتی جنگی روسی به نام‌های «گرومکی» و «سوفورشینی» که در این مانور شرکت می‌کنند، در ماه جاری با نیروی دریایی چین در شانگهای، درباره تاکتیک‌ها، ارتباطات و نجات دریایی، آموزش جداگانه‌ای انجام دادند.

این کشتی‌ها پیش از پهلوگیری در شانگهای، از تایوان و جاپان عبور کرده که این امر منجر به پی‌گیری و نظارت تایپه و توکیو شد.

مانورهای مشترک نشان از تقویت همکاری نظامی پکن و مسکو از زمان حمله روسیه به اوکراین است و در زمانی انجام می‌شود که چین همچنان درخواست‌های مکرر ایالات متحده برای از سرگیری تماس‌های نظامی را رد می‌کند.

 

Related Articles

Back to top button