افغانستانسیاستسیاسی

قمی: منطقه به همکاری و تعامل با طالبان و مبارزه با تروریزم اتفاق نظر دارند

بیان‌نیوز

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده‌ی ویژه رییس‌جمهوری ایران می‌گوید که کشورهای منطقه به همکاری و تعامل با حکومت سرپرست کابل، مبارزه با تروریزم و مواد مخدر اجماع نظر دارند.

او این اظهارات را در دیدار با فریدن سینیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد برای افغانستان مطرح کرده است. این دیدار روز یک‌شنبه(۲۵ سرطان) صورت گرفته است.

قمی در تویتی افزوده است:«تاکید نمودم که در رویکرد همکاری و تعامل با طالبان، مبارزه با تروریزم و مواد مخدر مورد اجماع کشورهای منطقه است.»

در این دیدار همچنان سفیر ایران در کابل بر پشتیبانی سازمان ملل‌متحد از مردم افغانستان، ابتکارات منطقه‌ای و تشکیل حکومت فراگیر در کابل تاکید ورزیده است.

به گفته‌ی قمی، در این دیدار توضیحاتی از خدمات آموزشی، صحی و کمک‌های بشردوستانه‌ی تهران به مردم افغانستان نیز ارایه شده است.

این چندمین‌بار است که مقام‌های جمهوری اسلامی به تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان تاکید می‌ورزند، اما مقام‌های حکومت سرپرست کابل، حکومت کنونی را همه‌شمول دانسته و در پاسخ به نگرانی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گفته‌اند که نمایندگان تمامی اقوام در نظام فعلی حضور دارند.

 

Related Articles

Back to top button