اجتماعیافغانستان

شورای علمای شیعه با محدودیت‌های حکومت در برگزاری مراسم‌های محرمی مخالفت کرد

بیان‌نیوز

شورای علمای شیعه‌ی افغانستان تایید کرده که حکومت سرپرست کابل، محدودیت‌هایی را به‌دلیل تهدیدهای امنیتی بر برگزاری برنامه‌های محرمی وضع کرده است.

این شورا امروز سه‌شنبه(۲۷ سرطان) با انتشار اعلامیه‌ای گفته که کمیته‌ی مدیریت محرم تشکیل شده تا با هماهنگی نمایندگان حکومت، آمادگی‌های لازم را جهت برگزاری با شکوه و مصوون برنامه‌ها و مراسم محرم اتخاذ نماید.

به گفته‌ی شورای علمای شیعه، مسوولین امنیتی حکومت در دیدار با اعضای این شورا، موضوع محدودسازی اماکن و برنامه‌های محرمی را به‌منظور تهدیدهای امنیتی مطرح کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی شورای علمای شیعه آمده است:«ضمن تاکید بر عدم پذیرفتن محدودیت، یک هیات هفت نفری تعیین گردید تا در زمینه با مقامات و مسوولین امارت اسلامی صحبت نماید و پیام شیعیان افغانستان را به آن‌ها برساند.»

شورای علمای شیعه‌ی افغانستان همچنان خاطرنشان ساخت که این شورا موضع و دلایل خود را به‌صورت واضح و روشن بیان و نگرانی خویش را از عواقب این‌گونه محدودیت‌ها ابراز کرده است.

این نهاد شیعه افغانستان از مسوولین حکومت خوسته که در مورد محدودیت‌های وضع‌شده تجدید نظر کند تا عزاداران حسینی بتوانند مراسم‌شان را مانند سال‌های گذشته انجام دهند.

پیشتر از این گزارش شده بود که حکومت سرپرست کابل، محدودیت‌هایی را در برگزاری مراسم‌های محرمی وضع کرده و به‌دنبال آن، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت وضاحت داد که این محدودیت‌ها به‌دلیل تهدیدهای امنیتی روی دست گرفته شده است.

 

Related Articles

Back to top button