اجتماعیافغانستان

سرازیر شدن سیلاب در ولایت میدان وردک بیش از ۴۰ کشته و زخمی برجای گذاشت

بیان‌نیوز

دفتر والی میدان وردک اعلام کرده که در نتیجه‌ی سرازیر شدن سیلاب‌ها در این ولایت، ۳۰ نفر جان باخته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

براساس اعلامیه‌ی دفتر والی میدان وردک که روز یک‌شنبه(۱ اسد) منتشر شده، آمده که بر اثر این سیلاب‌ها دو نفر دیگر مفقود شده‌اند.

با این حال، بامداد روز یک‌شنبه، این دفتر شمار جان باختگان را بیش از ۲۰ نفر اعلام کرده بود و نیز بیان کرده بود که ۴۰ نفر مفقود هستند.

این دفتر گفته بود که شب گذشته سرازیرشدن سیلاب در ولسوالی‌های جلریز، چک، سیدآباد، نرخ و جغتو این ولایت تلفات جانی و خسارات سنگین مالی به مردم وارد کرده است.

در عین حال امروز وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان اعلام کرد که بر اثر سیلاب‌هایی که بین روزهای  بیست‌ونهم ماه سرطان تا اول ماه اسد در هشت ولایت کشور سرازیر شده است، ۳۱ نفر جان باخته‌اند، ۴۱ نفر ناپدید هستند و ۷۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

شفیع‌الله رحیمی، سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان در یک کنفرانس خبری گفت که تلفات ناشی از سیلاب در ولایت‌های میدان‌وردک، کابل، پکتیا، غزنی، خوست، کنر، نورستان و ننگرهار ثبت شده است.

او افزود که بر اثر این سیلاب‌ها، ۶۰۴ خانه‌ی مسکونی به‌صورت کلی یا قسمی تخریب، بیش از ۲۵۰ رأس مواشی تلف و حاصلات صدها جریب زمین زراعتی از بین رفته است.

سخن‌گوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان گفت که در چهار ماه اخیر بر اثر حوادث طبیعی در کشور، ۲۱۴ نفر جان باخته‌اند و ۳۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به‌گفته‌ی سخن‌گوی این وزارت، سه هزار و ۱۱۵ خانه‌ی مسکونی به‌صورت کلی یا قسمی تخریب و سه هزار و ۸۰۰ رأس مواشی تلف و حاصلات بیش از ۴۱ هزار جریب زمین زراعتی و باغ میوه از بین رفته‌اند.

Related Articles

Back to top button