افغانستانفرهنگی

جبهه‌ی مقاومت ملی وضع محدودیت‌ها بر مراسم عزاداری عاشورای حسینی را «تبعیض و نابرابری» در کشور دانست

بیان‌نیوز

جبهه‌ی مقاومت ملی در بیانیه‌ای به وضع محدودیت‌ها بر مراسم عزاداری عاشورای حسینی واکنش نشان داده و آن را ترویج و نهادینه‌سازی تبعیض و نابرابری مذهبی در کشور عنوان کرد.

بیانیه‌ی این جبهه که شب گذشته(۱ اسد) منتشر شده، در آن آمده است که در افغانستان هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مذاهب مختلف از جمله پیروان مذاهب اسلامی سنی و شیعه سابقه‌ی طولانی دارد.«برادران و خواهران اهل تشیع همواره بدون کدام محدودیتی مراسم عاشورای حسینی را چه در مساجد و تکایا و چه در جاده‌ها و اماکن عمومی برگزار کرده که با همدلی و همراهی اهل تسنن نیز همراه بوده است.»

به گفته‌ی این جبهه، حضرت امام حسین(ع) و نواسه پیامبر اسلامی(ص) برای تمامی مسلمانان، اعم از شیعه و سنی، شخصیت الگو در عرصه‌ی مبارزه با ظلم و نابرابری بوده و قیام ایشان در برابر استبداد حاکمان زمان نیز برای مردم سلحشور افغانستان که بارها در برابرا ستبداد و استکبار، حسین‌وار قیام کرده‌اند، منبع الهام بوده و خواهد بود.

با این حال، شورای علمای شیعه‌ی افغانستان در یک نشست فوق‌العاده، از حکومت سرپرست کابل خواست که محدودیت‌های وضع‌شده را بردارند.

به‌دنبال این اعتراضات، باشندگان کابل گزارش دادند که تعداد مراکز عزاداری در نقاط مختلف پایتخت افزایش یافته و امنیت این مراکز نیز از سوی نیروهای امنیتی تامین شده است.

هم‌زمان با این، مقام‌های حکومت مرکزی نیز هنگام بازدید از مراکز عزاداری، به شیعیان اطمینان داد که عزاداری‌شان را در فضای باز تجلیل کنند و امنیت به گونه‌ی صد درصدی تامین شده است.

 

Related Articles

Back to top button