افغانستانسیاستسیاسی

متقی با مقام‌های امریکایی در دوحه دیدار می‌کند

بیان‌نیوز

مسوولان حکومت سرپرست کابل از دیدار هیات امارت اسلامی به ریاست امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه با مقام‌های امریکایی در دوحه پایتخت قطر خبر می‌دهند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه روز پنج‌شنبه(۵ اسد) در تویتی نگاشته که این دیدار در پایان ماه میلادی جاری در دوحه پایتخت قطر صورت خواهد گرفت.

به گفته‌ی سخنگوی این وزارت رفع تحریم‌ها، بیرون کردن مقام‌های امارت اسلامی از فهرست سیاه، رهایی ذخایر ارزی افغانستان و نقض حریم هوایی از آجندای این دیدار خواهد بود.

بلخی همچنان یادآوری کرد که آقای متقی با مقام‌های قطری نیز پیرامون روابط دو جانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا شماری از اعضای مجلس نمایندگان امریکا از دولت بایدن خواسته بودند که از دیدارها با مقام‌های حکومت سرپرست کابل خودداری کنند.

مایکل مک‌کال، رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته بود که دیدار با مقام‌های کنونی حکومت کابل، به آن‌ها(امارت اسلامی) مشروعیت می‌دهد.

با این حال، مقام‌های امریکایی در حالی با هیات امارت اسلامی دیدار می‌کنند که واشنگتن همواره اعلام کرده بود که امارت اسلامی تا زمانی‌که رفتارشان را تغییر ندهند، مورد شناسایی بین‌المللی قرار نخواهد گرفت.

حکومت سرپرست کابل نزدیک به دو سال گذشته، سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را در قبال زنان و دختران افغانستان روی دست گرفته و این سیاست‌ها با واکنش‌های بین‌المللی به همراه بوده است.

ممنوعیت آموزش دختران، مسدود کردن دانشگاه‌ها به‌روی دختران دانش‌جو، منع کار زنان در موسسات غیردولتی داخلی و بین‌المللی و به تازگی هم منع فعالیت آرایشگاه‌های زنانه از سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ی امارت اسلامی بوده که در قبال زنان و دختران اعمال کرده است.

Related Articles

Back to top button