افغانستانامنیتامنیتی

شورای امنیت: القاعده زیر اداره‌ی طالبان در افغانستان جنگ‌جویان جدیدی استخدام می‌کند؛ اما طالبان این ادعا را رد می‌کند

بیان‌نیوز

شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در گزارش تازه‌ای ادعا کرده که گروه القاعده زیر اداره‌ی طالبان فعالیت‌های مخفیانه‌ای را شروع کرده و درحال استخدام جنگ‌جویان جدید است.

این گزارش ۲۳ صفحه‌ای سه روز پیش(۲۵ جولای) منتشر شده و در آن آمده که شبکه‌ی القاعده در حال سازمان‌دهی است و مراکز آموزشی را در ولایت‌های کنر و نورستان افغانستان تاسیس کرده است.

هم‌زمان با این ادعا، در گزارش همچنان تصریح شده که اعضای شبکه‌ی القاعده با حمایت مقام‌های بلندپایه‌ی طالبان به ادارات عامه‌ی افغانستان نفوذ کرده‌اند.

طبق این گزارش، جنگ‌جویان القاعده بیشتر اوقات در افغانستان مخفیانه فعالیت دارند تا به تقویت روایت طالبان از پای‌بندی آن به توافقاتی مبنی بر عدم استفاده از خاک افغانستان به مقاصد تروریستی، کمک کنند.

اما مسوولان امارت اسلامی، این گزارش را به شدت رد می‌کنند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست کابل شامگاه جمعه(۶ اسد) در تویتی گفته که گزارش شورای امنیت مبنی بر این‌که گویا امارت اسلامی افغانستان با تنظیم القاعده رواط دارد، حقیقت ندارد.

او گفته است:«تنظیم القاعده در افغانستان هیچ‌نوع حضور ندارد و راپورها در رابطه نادرست می‌باشد.»

سخنگوی حکومت سرپرست کابل همچنان اطمینان داده که امارت اسلامی به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد که خاک افغانستان را علیه امنیت کدام کشور دیگر استفاده کند.

پیش از این نیز، شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در گزارش مشابهی، ابراز نگرانی کرده بود که القاعده در ۱۵ ولایت افغانستان حضور دارد.

Related Articles

Back to top button