افغانستانزنان و حقوق بشر

زنان معترض: نماینده‌ی ویژه امریکا از زنان افغانستان استفاده ابزاری نکند

بیان‌نیوز

گروهی از زنان معترض زیرنام«ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان» به اظهارات اخیر رینا امیری، نماینده‌ی ویژه امریکا برای زنان و حقوق بشر افغانستان واکنش نشان داده و از او خواسته که از وضعیت زنان این کشور استفاده ابزاری نکند.

اعلامیه‌ی این زنان معترض که سه‌شنبه‌شب(۱۰ اسد) منتشر شده، در آن آمده است که آن‌ها نزدیک به دو سال گذشته صورت خستگی‌ناپذیر به دفاع از ارزش‌های حقوق بشری مردم با تحمل زندان و شکنجه مبارزه کرده و هیچ‌گاهی خواستار تعامل مستقیم با امارت اسلامی نشده‌اند.

آن‌ها در این اعلامیه ادعا کرده‌اند که فعالین حقوق بشر، دانش‌آموزان، آموزگاران، زنان کارگر، استادان دانشگاه و کارمندان نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی هستند که به‌دلیل زن بودن از حق آموزش، کار و گشت‌وگذار محروم شده‌اند.

زنان معترض در حالی‌که اظهارات رینا امیری را مشمیزکننده و خلاف واقعیت خوانده، از او خواسته‌اند:«این زنانی‌که اصرار بر تعامل کرده، کی‌ها هستند و تعدادشان به چند نفر می‌رسد؟ دست‌آورد این نشست چه بوده و با زنان مبارز افغانستان در کجای این مسیر مشوره صورت گرفته است؟»

ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان از نماینده‌ی ویژه امریکا خواسته که بابت اظهارات نادرست خود از زنان و دختران این کشور عذرخواهی کند.

 

Related Articles

Back to top button