افغانستاناقتصادی

استقبال امارت اسلامی از گزارش بانک جهانی؛ جامعه‌ی جهانی پیشرفت‌های اقتصادی را ببینند

بیان‌نیوز

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست کابل، ضمن استقبال از گزارش اخیر بانک جهانی، اعلام کرده که اگر جامعه‌ی جهانی به تعامل مثبت رو آورد، افغانستان در حوزه‌ی اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد.

بانک جهانی به تازگی، گزارشی را در مورد وضعیت اقتصادی افغانستان منتشر کرده و در این گزارش به پیشرفت‌ها در بخش‌های تولید مواد خوراکی، حفظ ثبات پولی، تعرفه مواد خوراکی وارداتی، سیستم بانکی و سایر موارد اقتصادی دیگر اشاره شده است.

در اعلامیه‌ی معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا از این گزارش بانک جهانی استقبال شده و در آن آمده که پیشرفت‌های اقتصادی یک واقعیت است و جهانیان از آن چشم‌پوشی نکنند.

طبق این اعلامیه: «امارت اسلامی به این باور است که اگر جامعه‌ی جهانی به تعامل مثبت رو آورد، محدودیت‌ها را کنار بگذارد و سرمایه منجمدشده‌ی افغانستان را آزاد سازد، در این صورت افغانستان در پهلوی سایر عرصه‌ها در بخش اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ خواهد نمود.»

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا در این اعلامیه از تمامی سازمان‌های بین‌المللی خواسته که پیشرفت‌های اقتصادی افغانستان را ببینند که با گذشت هر روز به وجود می‌آید و در عین حال، جامعه‌ی جهانی از وضعیت واقعی افغانستان و پیشرفت‌های انجام‌شده آگاه خواهد شد.

امارت اسلامی همچنان از بانک جهانی می‌خواهد، پروژه‌هایی‌که از سوی این بانک تمویل می‌شد و حالا نیمه‌کاره باقی مانده، دوباره آغاز و آن را تکمیل کند.

 

Related Articles

Back to top button