افغانستانزنان و حقوق بشر

وزارت خارجه امریکا: از هیات طالبان خواسته شد که سیاست‌های‌شان را در قبال زنان تغییر دهند

بیان‌نیوز

وزارت خارجه‌ی امریکا اعلام کرده که در نشست دو روزه که میان نمایندگان ویژه‌ی این کشور و هیات طالبان در دوحه پایتخت قطر برگزار گردید، از هیات طالبان خواسته شد که سیاست‌های‌شان را در قبال حقوق بشر و به‌خصوص زنان و دختران افغانستان تغییر دهند.

این وزارت دوشنبه‌شب(۹ اسد) با انتشار اعلامیه‌ای گفته که هیات امریکایی نگرانی‌های خود را به جانب هیات طالبان در مورد بحران انسانی در افغانستان ابراز کرده و به ادامه‌ی حمایت از سازمان‌های کمک‌رسانی و سازمان ملل‌متحد براساس اصول انسانی، تاکید ورزیده است.

براساس این اعلامیه، هیات امریکایی از طالبان خواسته که سیاست‌هایی که منجر به وضعیت بد حقوق بشری در افغانستان و به‌ویژه برای زنان و دختران شده‌اند، را تغییر دهند.

وزارت خارجه‌ی امریکا همچنان اعلام کرده که در این نشست دو روزه در خصوص عدم استفاده از خاک افغانستان علیه امنیت ایالات متحده بحث و گفت‌وگو شده است.

در  وزارت خارجه امریکا تصریح شده که در خصوص آزادی شهروندان امریکایی میان دو طرف بحث شده و هیات امریکایی تاکید کرده که این بازداشت‌ها به عنوان یک مانع مهم برای برقراری روابط مثبت دو کشور تاثیرگذار است.

این نشست تاریخ ۳۰ و ۳۱ جولای ۲۰۲۳ در دوحه پایتخت قطر برگزار شده است.
تام وست و متقی – دوحه پایتخت قطر

با این حال، وزارت خارجه‌ی افغانستان افزوده که در گفت‌وگوهای دو روزه‌ی دوحه، بر تداوم گفت‌وگوها و تعامل تاکید و توافق شده است.

سخنگوی این وزارت در رشته‌تویتی گفته که در این نشست دو روزه، روی اعتمادسازی میان دو طرف، برداشتن گام‌های عملی در این راستا، حذف نام مقام‌های امارت اسلامی از فهرست سیاه، برداشتن تحریم‌ها، آزادسازی ذخایر ارزی، مبارزه با مواد مخدر و موضوعات حقوق بشری گفت‌وگو صورت گرفت.

Related Articles

Back to top button