افغانستانسیاستسیاسی

تام وست: کاهش تلفات غیرنظامیان ناشی از تلاش طالبان علیه داعش است

بیان‌نیوز

تام وست،‌ نماینده‌ی ویژه ایالات متحده برای افغانستان از کاهش تلفات غیرنظامیان در این کشور استقبال کرده و آن را ناشی از تلاش‌های امارت اسلامی علیه داعش دانسته است.

او این اظهارات را در مصاحبه تازه با بی‌بی‌سی پشتو مطرح کرده و در این مصاحبه در خصوص گفت‌وگوهای اخیر با هیات امارت اسلامی در دوحه پایتخت قطر معلومات داده است.

نماینده‌ی ویژه امریکا برای افغانستان با باز نشر نکاتی از مصاحبه‌ی خود گفته است:«سال گذشته ما شاهد کاهش در حملات تروریستی علیه غیرنظامیان افغان بودیم که قابل استقبال است. این روند تا حدی ناشی از تلاش‌های طالبان علیه داعش است.»

به گفته‌ی وست، واشنگتن از سیاست تعامل با امارت اسلامی در خصوص مسایل مهم حمایت می‌کند از جمله اقتصاد، نگرانی‌های جدی در مورد حقوق بشر، تعهدات امنیتی، تلاش‌ها برای جلوگیری از مخدرات و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در مورد آینده‌ی افغانستان.

او همچنان با اشاره به آموزش دختران و حق کار زنان در این مصاحبه افزوده، برای این‌که افغانستان بتواند به پای خود ایستاد شود، زنان آموزش ببینند و به اقتصاد کمک کنند؛ اگر تغییری در پالیسی‌ها صورت گیرد، این به‌دلیل خواسته‌های افغان‌ها خواهد بود، نه در نتیجه درخواست‌های خارجی‌ها.

تام وست در حالی از آموزش دختران سخن می‌زند که نزدیک به ۷۰۰ روز می‌شود که در وازه‌های مکاتب به روی دختران مسدود است.

 

Related Articles

Back to top button