افغانستانسیاسی

استانکزی: هرگونه کار در افغانستان فراهم شده است

بیان‌نیوز

عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه می‌گوید که آزادی و امنیت کامل در افغانستان تامین و حالا زمینه‌ی هرگونه کار و فعالیتی فراهم شده است.

او این اظهارات را امروز شنبه(۱۴ اسد) در نشست ملی«کمک‌های بشری ۲۰۲۳» در هوتل اینترکانتیننتال مطرح کرده و افزوده که حکومت مرکزی درحال حاضر به گونه‌ی کامل در سراسر کشور تسلط دارد که طی چهار دهه‌ی اخیر چنین چیزی وجود نداشته است.

معین سیاسی وزارت خارجه با بیان این مطلب گفت که امارت اسلامی در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌هایی دست یافته که محو فساد و حفظ بیت‌المال از مهم‌ترین این دست‌آوردها می‌باشد.

به گفته‌ی معین سیاسی، تمامی مردم افغانستان، نهادهای داخلی و بین‌المللی با استفاده از فرصت پیش‌آمده، در راستای رفاه و آرامی کشور فعالیت کنند تا این کشور به خودکفایی برسد.

در همین حال خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و بازگشت‌کنندگان در این نشست افزوده که نهادهای کمک‌کننده در هماهنگی با حکومت و مطابق اصول فعالیت کنند.

او تصریح کرد که در حال حاضر ایجاب می‌کند تا به جای کمک‌های نقدی، فرصت‌های شغلی در افغانستان زمینه‌سازی شود و راه‌های حرفه‌آموزی فراهم گردد.

سرپرست وزارت مهاجران و عودت کنندگان در این نشست اطمینان داد که علیه فساد اداری ایستاد خواهد شد و آن را به گونه‌ی کامل پاک‌سازی خواهد کرد.

 

Related Articles

Back to top button