جهان

انهدام ۲۰ پهپاد اوکراینی بر فراز شبه‌جزیره کریمه

بیان‌نیوز

خبرگزاری‌های روسی به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش دادند که روسیه روز شنبه(۱۲ اگست) 20 پهپاد اوکراینی را بر فراز شبه‌جزیره کریمه منهدم کرد.

به گزارش العربیه، بر اساس این گزارش‌ها، سامانه‌ پدافند هوایی روسیه، 14 پهپاد و سامانه جنگ الکترونیک، 6 پهپاد را سرنگون کردند.

از سوی هم، مقامات محلی مسکو اعلام کردند که در آخرین حمله پهپادی به این شهر طی روزهای اخیر، یک پهپاد منهدم شد که خسارات جانی و مادی را به دنبال نداشت.

جنایت جنگی

وزارت خارجه فرانسه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات موشکی روز گذشته روسیه که منجر به کشته شدن یک کودک در غرب اوکراین شد، «جنایت جنگی» است که نباید بدون مجازات بماند.

بیانیه افزوده است: «این حملات بار دیگر زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله یک منطقه مسکونی را هدف قرار دادند که نقض آشکار حقوق بشر بین‌المللی است.»

این در حالی است که مسکو، هدف قراردادن عامدانه غیرنظامیان را رد می‌کند.

وزارت خارجه فرانسه تصریح کرده است: «فرانسه با همکاری تنگاتنگ با شرکای خود، حمایت نظامی‌ از اوکراین را به ویژه در زمینه تقویت قابلیت‌های پدافند هوایی، افزایش خواهد داد.»

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: «فرانسه به حمایت کامل از مقامات قضایی اوکراین و محافل بین‌المللی در تلاش‌ها برای مقابله با فرار از مجازات جنایات روسیه در اوکراین، ادامه می‌دهد.»

پرتاب موشک‌ هایپرسونیک

روسیه روز گذشته، 4 موشک هایپرسونیک «کینژال» را به منطقه ایوانو فرانکیوسک در غرب اوکراین پرتاب کرد که سه فروند از آنها به نزدیکی یک فرودگاه نظامی و در یک منطقه مسکونی اصابت کرد.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که پدافند هوایی، موشک چهارم را سرنگون کرده است.

ارتش روسیه جمعه اعلام کرد که بار دیگر مواضع خود را در شمال شرق اوکراین «تقویت» کرده و حملات این کشور باعث شد مقامات محلی غیرنظامیان را تخلیه کنند.

ارتش روسیه پس از آن که از ابتدای جنگ، کنترل شهر کوبیانسک و اطراف آن را در دست داشت، در سپتامبر 2022 در پی ضدحمله برق‌آسای نیروهای اوکراینی، از این مناطق بیرون رانده شد.

چند هفته پیش، نیروهای روسیه حملات خود را در این منطقه از سر گرفته و سیطره کامل خود را بر آن اعلام کرد.

Related Articles

Back to top button