اجتماعیافغانستان

حمایت مالی صلیب سرخ از چندین شفاخانه قطع می‌شود

بیان‌نیوز

کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرده که به‌دلیل نبود بودجه‌ی کافی، احتمال می‌رود که حمایت این نهاد از ۲۵ شفاخانه در افغانستان تا پایان ماه اگست قطع شود.

دیوگو آلکانتارا، سخنگوی این کمیته برای افغانستان به شماری از رسانه‌های بین‌المللی گفته که منابع مالی لازم جهت مراقبت‌های صحی در اختیار کمیته‌ی صلیب سرخ قرار ندارد.

به گفته‌ی او، گفت‌وگوها جهت تعامل در مورد این موضوع با وزارت‌ خانه‌های افغانستان و سازمان‌های بین‌المللی به‌منظور یافتن راه حل مناسب ادامه خواهد داشت.

دیوگو آلکانتارا افزوده است که کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ، تصمیم حمایت از شفاخانه‌ها را برای نجات سیستم مراقبت‌های صحی افغانستان اتخاذ کرد. پس از حاکمیت طالبان سیستم صحی افغانستان با فروپاشی مواجه شد.

گفته‌ی او، صلیب سرخ در ابتدا ۳۳ شفاخانه بزرگ را تحت پوشش قرار می‌داد که حمایت از هشت شفاخانه قبلا متوقف شده است. به گفته‌ی او، صلیب سرخ حقوق بیش از ۱۰ هزار کارمند صحی و برخی تجهیزات پزشکی را فراهم می‌کند.

حمایت صلیب سرخ از شفاخانه‌ها شامل پرداخت معاش کارمندان صحی و تأمین تجهیزات صحی است. این حمایت چند ماه پس از حاکمیت امارت اسلامی بر افغانستان آغاز شد.

 

Related Articles

Back to top button