افغانستانسیاستسیاسی

خواست کرزی از امارت اسلامی: دروازه مکاتب و دانشگاه‌ها را باز کنید

بیان‌نیوز

حامد کرزی، رییس‌جمهوری پیشین افغانستان در پیامی به‌مناسبت صدوچهارمین سال‌روز استقلال افغانستان از امارت اسلامی خواست که دروازه مکاتب و دانشگاه‌ها را بر روی دختران باز کند.

آقای کرزی، امروز شنبه(۲۸ اسد) در پیام خود تصریح کرده که رسیدن به یک افغانستان آباد و مترقی و نجات یافتن از احتیاج دیگران بدون کسب علم ممکن نیست و او امیدوار است که تمام مردم در زمینه‌ی تعلیم و آموزش فرزندان‌شان اعم از دختران و پسران از هیچ‌گونه سعی و تلا دریغ نکنند.

در پیام رییس‌جمهوری پیشین افغانستان آمده است:«در این روز تاریخی یک‌بار دیگر از حکومت اسلامی سرپرست می‌خواهم تا هرچه زودتر دروازه‌های مکاتب و پوهنتون‌ها را به روی دختران باز نموده و زمینه‌ی تعلیم و تحصیل را برای همه در سراسر کشور فراهم نماید تا با رهایی از احتیاج دیگران، به معنای واقعی صاحب استقلال و صاحب یک کشور خودکفا شویم.»

حامد کرزی همچنان با اشاره به عبور از بحران کنونی تاکید کرد که یگانه راه بیرون‌رفت از مشکلات کنونی، برقراری صلح و ثبات پایدار در کشور، حفظ تقویت و هرچه بیشتر اتحاد و آغاز بلادرنگ مذاکرات بین‌الافغانی ممکن خواهد شد.

گفتنی است، امروز که با صدورچهامین سال‌روز استقلال افغانستان مصادف است، سراسر افغانستان تعطیل اعلام شده و حکومت سرپرست کابل نیز با برگزاری مراسم ویژه، این روز را گرامی داشته است.

 

Related Articles

Back to top button