افغانستانامنیتی

رییس ستاد ارتش: تعداد نیروهای وزارت دفاع به ۱۵۰ هزار نفر می‌رسد

بیان‌نیوز

مسوولان وزارت دفاع حکومت سرپرست کابل می‌گویند که درحال حاضر تعداد نیروهای ارتش این وزارت به ۱۵۰ هزار نفر می‌رسد و قرار است که این رقم به ۱۸۰ هزار نفر افزایش یابد.

قاری فصیح‌الدین فطرت، رییس ستاد ارتش این وزارت امروز یک‌شنبه(۲۹ اسد) در برنامه‌ی حساب‌دهی دولت به ملت افزوده که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای طی دو سال اخیر به وجود آمده است.

به گفته‌ی فطرت، هم‌اکنون هیچ گروه مسلحی در افغانستان وجود ندارد و نگرانی‌هایی که اخیرا مطرح شده، بی‌اساس است و امارت اسلامی همچنان متعهد است که هیچ‌گونه تهدیدی از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر قد بلند نکند.

این مقام وزارت دفاع همچنان در این نشست خبری آمار داد که نیروهای ارتش در یک سال گذشته بیش از سه‌ونیم هزار وظیفه را انجام داده و هزاران پروان تمریناتی را اجرا کردند که در نتیجه‌ی آن هزاران نفر به‌شمول زخمی‌ها از مکان‌های پرخطر نجات یافته‌اند.

با این حال، روز گذشته نیز یک مقام ارشد حکومت سرپرست کابل در مراسم تجلیل‌ از ۱۰۴همین سال‌روز استقلال افغانستان آمار ارایه کردند که نیروهای امارت اسلامی شامل وزارت دفاع، امنیت ملی و و داخله بیش از ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد که در تاریخ ارتش این کشور سابقه ندارد.

 

Related Articles

Back to top button