افغانستانسیاسی

متقی به هیات پاکستانی: به نیت نیک یک‌دیگر شک نداشته باشیم

بیان‌نیوز

هم‌زمان با تشدید تنش‌ها میان کابل – اسلام‌آباد، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی افغانستان امروز چهارشنبه(۱ سنبله) با یک هیات پاکستانی در مورد رفع چالش‌ها و تقویت روابط دو کشور گفت‌وگو کرده است.

حافظ ضیااحمدی، معاون سخن‌گوی این وزارت با انتشار اعلامیه‌ای در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، گفته که یک هیات پاکستانی به ریاست سهیل محمود، رییس انستیتوت مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد به کابل آمده و با آقای متقی دیدار کرده است.

متقی در ابتدا به جانب هیات پاکستانی افزوده که کابل – اسلام‌آباد، دو کشور دوست و برادر با مشترکات زیادی هستند و روابط آن نیز براساس حسن همجواری و تفاهم استوار می‌باشد.

سرپرست وزارت خارجه‌ی افغانستان افزوده، از این‌که بعضی مشکلات به روابط دو کشور صدمه می‌رساند، باید به‌جای درگیری لفظی و اظهارات رسانه‌یی، عوامل این مشکلات جست‌وجو شود.

آقای متقی همچنان در اظهارات خود اضافه کرده که صلح و ثبات در افغانستان آرمان بزرگ امارت اسلامی بود که امروز در این کشور تامین شده است و همین‌طور، تامین صلح و ثبات در منطقه نیز آرمان نظام کنونی کابل است.

وی تصریح کرد: «ما در میان دست‌آوردهای زیادی طی دو سال گذشته در بخش روابط تجارتی با پاکستان نیز پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و موقعیت جغرافیایی افغانستان فرصت‌های زیادی را برای دو کشور ایجاد نموده که باید از آن استفاده صورت گیرد.»

او با بیان این‌که امارت اسلامی متعهد است و اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان به هیچ کسی زیاد نمی‌رسد، خاطرنشان ساخت که دو کشور باید به نیت یک‌دیگر شک نداشته باشد و از هرگونه موارد چالش‌برانگیز جلوگیری صورت گیرد.

از سوی هم، رییس هیات پاکستانی از پیشرفت‌های امارت اسلامی طی دو سال گذشته یاد کرده و آن را امیدوارکننده خوانده است.

منبع عکس: مطبوعات وزارت خارجه افغانستان

محمود با اشاره به حوادث امنیتی در پاکستان، افزود که مشکلات موجود از راه تفاهم حل شود.

این هیات در حالی به کابل سفر می‌کند که اخیرا میزان حملات تحریک طالبان پاکستانی در بخش‌های مختلف این کشور افزایش یافته و مقام‌های اسلام‌آباد، حکومت سرپرست کابل را در حمایت از «تی‌تی‌پی» متهم می‌کند.

 

Related Articles

Back to top button