افغانستانسیاسی

بایدن: مفتخریم که بزرگ‌ترین اهداکننده کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان هستیم

بیان‌نیوز

هم‌زمان با سال‌روز خروج آخرین سرباز امریکایی از افغانستان، جو بایدن،‌ رییس‌جمهوری امریکا روز پنج‌شنبه(۹ سنبله) سخنرانی کرده و از ماموریت نیروهای امریکایی در این کشور سخن گفته است.

در ۳۱ اگست سال ۲۰۲۱ میلادی، آخرین جنرال امریکایی از میدان هوایی کابل خروج و این در واقع به حضور نظامی نیروهای خارجی به افغانستان نقطه پایان گذاشت و البته ریشه‌ی این مساله به امضای توافق‌نامه دوحه برمی‌گردد.

جو بایدن به‌مناسبت سال‌روز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان سخنرانی کرده و از همکاری شرکا و متحدین ایالات متحده در انجام ماموریت در افغانستان سخن گفته است.

بایدن، جنگ افغانستان را طولانی‌ترین جنگ در تاریخ امریکا عنوان کرده و به کنگره‌ی ایالات متحده پیشنهاد کرده تا قانونی را تصویب کند که افغان‌ها بتوانند اقامت دایمی را به‌دست آورند.

رییس‌جمهوری امریکا در سخنرانی خود بیان کرد که بیشتر از ۱۱۷ هزار افغان آسیب‌پذیر را از زمان بازگشت امارت اسلامی بر افغانستان به ایالات متحده انتقال داده است.

او افزود: «همان‌طوری‌که به مدت بیست سال در ماموریت ما در افغانستان مشارکت داشتند، متحدان افغان ما هم اکنون در سراسر کشور ما مشارکت گسترده‌ای دارند. همان‌طوری که آن‌ها در کنار ما ایستادند، من همچنان متعهد به ایستادن در کنار آن‌ها هستم، از جمله از کنگره می‌خواهم قانون اسکان افغان را تصویب کند تا بتوانیم راهی برای اقامت قانونی دایمی برای دوستان و همسایگان افغان خود فراهم کنیم.»

بایدن همچنان در بیانیه‌ی خود به وضوح بیان کرد: «مفتخریم که بزرگ‌ترین اهداکننده کمک‌های بشردوستانه در افغانستان هستیم.»

 

Related Articles

Back to top button