افغانستاناقتصادی

حکومت سرپرست کابل استخراج هفت معدن بزرگ را با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا کرد

بیان‌نیوز

دفتر معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست کابل اعلام کرده که استخراج هفت معدن بزرگ افغانستان میان وزارت معادن و پترولیم و شرکت‌های داخلی و خارجی به ارزش شش‌ونیم میلیارد دالر به امضا رسیده است.

در خبرنامه‌ی دفتر معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا آمده است که این قراردادی‌ها امروز پنج‌شنبه(۹ سنبله) امضا شده و در این قراردادی‌ها، چهار بلاک معدن آهن ولسوالی غوریان ولایت هرات شامل می‌شوند.

براساس این خبرنامه: «قرارداد بلاک اول آن به شرکت وطن درخشان که شرکت آذاران سازه‌های صنعتی ایرانی سهم‌دار آن می‌باشد.‌ بلاک دوم آن به شرکت ساحل شرق میانه که شرکت‌های دره‌ی نور افغانی و ایپکول ترکی سهمدار آن است.»

همچنان معدن طلای سمتی ولسوالی چاه آب ولایت تخار به یک شرکت چینایی و معدن دوم مس عینک ولایت لوگر به یک شرکت خصوصی توریا داده شده است.

با این حال، معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست کابل معتقد است که با انجام این قراردادی‌ها، برای هزاران نفر زمینه‌ی کار مساعد شده و تغییر اساسی در وضعیت اقتصادی کشور به وجود خواهد آمد.

گفتنی است، حکومت سرپرست کابل پروژه‌های بزرگ اقتصادی از جمله اعمار بندهای آبی، بازسازی شاهراه‌ها بزرگ و عملی‌سازی کانال قوش‌تپه را روی دست گرفته که از مهم‌ترین پروژه‌های بزرگ اقتصادی طی دو سال گذشته به شمار می‌رود.

 

Related Articles

Back to top button