افغانستاناقتصادی

استقبال حکومت سرپرست کابل از گزارش بانک جهانی

بیان‌نیوز

معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرای حکومت سرپرست کابل از انتشار گزارش اخیر بانک جهانی استقبال می‌کند و تاکید می‌ورزد که اگر جهان با امارت اسلامی تعامل مثبت کند، افغانستان در عرصه‌های مختلف پیشرفت خواهد کرد.

گزارش اخیر بانک جهانی که در ۳۱ اگست منتشر شده، در آن پیشرفت‌های اقتصادی حکومت کنونی کابل را توصیف کرده است. براساس این گزارش، در تولید مواد خوراکی، حفظ ثبات ارزش پول افغانی، قیمت مواد خوراکی، تنظیم سیستم بانکی، ایجاد اشتغال‌زایی و خدمات با کیفیت صحی تغییرات مثبت به وجود آمده است.

دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرا که از سوی ملا عبدالغنی برادر، رهبری می‌شود، از این گزارش بانک جهانی استقبال کرده و گفته که واقعیت‌های آمده در گزارش و پیشرفت‌ها یک واقعیت عینی بوده که از سوی بانک جهانی ارایه شده است.

در خبرنامه‌ی این دفتر آمده است: «امارت اسلامی به این باور است که اگر جامعه‌ی جهانی به تعامل مثبت روآورد،‌ محدودیت‌ها را کنار بگذارد و سرمایه‌ی منجمدشده‌ی افغانستان را آزاد سازد، در این صورت افغانستان در پهلوی سایر عرصه‌ها در بخش اقتصادی نیز پیشرفت قابل ملاحظه خواهد نمود.»

معاونت اقتصادی از تمامی سازمان‌های بین‌المللی خواسته که پیرامون افغانستان، پیشرفت‌هایی را علنی سازند که با گذشت هر روز به وجود می‌آید.

این دفتر همچنان از بانک جهانی خواسته تا آن‌عده از پروژه‌هایی‌که از سوی این سازمان تمویل می‌شد و تاکنون نیمه‌تمام باقی مانده، را دوباره آغاز و تکمیل کند.

 

Related Articles

Back to top button