افغانستانزنان و حقوق بشر

حقانی به هیات سازمان همکاری‌های اسلامی: مشکل آموزش دختران حل خواهد شد

بیان‌نیوز

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله‌ می‌گوید که تعلیم بانوان نیاز جامعه‌ی افغانستان است و این مشکل با درنظرداشت شرایط، حل خواهد شد.

سرپرست وزارت داخله، امروز دوشنبه(۱۳ سنبله) با هیات سازمان همکاری‌های اسلامی در کابل دیدار کرده است.

در خبرنامه‌ی این وزارت آمده که آقای حقانی از نیت و اراده‌ی سازمان همکاری‌های اسلامی سپاس‌گذاری کرده و تاکید ورزیده است که افغانستان با گذشت هر روز به‌سوی ترقی گام می‌گذارد.

سرپرست وزارت داخله با بیان این‌که تعلیم نیاز مشترک مسلمانان است، از هیات سازمان همکاری‌های اسلامی خواسته که در این مورد از صبر و حوصله کار گیرند.

حقانی گفته است: «تعلیم بانوان نیاز جامعه‌ی ما است و با درنظرداشت شرایط این مشکل رفع خواهد شد.»

از سوی هم، هیات سازمان همکاری‌های اسلامی از پیشرفت‌های دو سال اخیر امارت اسلامی ستایش کرده و گفته که افزون بر تامین امنیت سراسری، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای به وجود آمده است.

طبق خبرنامه‌ی وزارت داخله، اعضای هیات در این دیدار خاطرنشان ساخته‌اند که امارت اسلامی با اعمال سیاست بهتر پولی، توانسته ثبات افغانی را حفظ کند و با جلوگیری از فعالیت‌های جنایی، منع کشت و قاچاق موادمخدر، مبارزه موفقانه انجام دهد.

این هیات همچنان با اشاره به حمایت از حقوق زنان افغانستان افزوده‌اند که صدور فرامین رهبر امارت اسلامی باعث شده تا که تغییرات مثبت در عرصه‌ی حق میراث، بددادن دختران از جبر و ظلم به وجود آید.

هیات سازمان همکاری‌های اسلامی همچنان در این دیدار، تعلیم را حق یک‌سان مرد و زن خوانده‌اند و تاکید کرده‌اند که علاوه بر تعلیم دینی، علوم عصری به پیشرفت و ترقی کشور، راه راهمواره می‌سازد.

گفتنی است، هیات سازمان همکاری‌های اسلامی از یک هفته بدین‌سو در کابل به‌سر می‌برند.

 

Related Articles

Back to top button